Terima Kasih Sahabat

24 July 2007

tertekan sungguh...

aku perlukan kedamaian & ketenangan pada masa ini

aku cukup tertekan skrg ni...knp orang selalu salahkan orang yang berada dalam bahagian IT...jika terdapat masalah tentang komputer, notebook atau system...kalu notebook tu buruk pun orang IT dipersalahkan...macamla semua orang IT mampu untuk mengadakan semua kehendak user ini...

hari ini aku menghadirkan diri untuk kursus yang dianjurkan oleh JPA di PICC...aku mewakili untuk bahagian IT dan bersama Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM) untuk kursus HRMIS...yang aku tension nye system HRMIS ini akan diguna pakai oleh semua orang...keja untuk menambah data, mengemaskini data dan memadam data akan dibuat oleh BPSM...tapi disebabkan "sistem", apalagi semua orang IT yang perlu lakukan...padahal ada modul-modul tertentu yang perlu dilakukan oleh orang IT bukannye semua...tapi mindset orang, bila semua "system" je confirm la orang IT punye keja...kalau macam tu teruk la orang IT...macam la orang IT ini takde keja lain nak buat...nak buat keja orang lain plak...bermasalah jika mempunyai mindset sebegini tau...

Ya Allah moga kau tenangkanlah jiwa ku ini untuk menghadapi dengan orang-orang yang mempunyai mindset sebegini....

No comments: