Terima Kasih Sahabat

06 December 2007

golakan nurani....


Ya Allah aku perlukan kesabaran dan ketabahan yang teramat-amat tinggi dalam menghadapi segala dugaan serta rintangan yang Kau berikan padaku...aku tidak mampu untuk menghadapinya...aku seorang umat yang amat lemah...jiwa aku begitu sensitif...nurani ku terlalu sedih dengan perangai serta sikap manusia di sekeliling ku ini...seumpama aku ini tidak wujud di alam mereka....serasa diri ini bagaikan halimunan di kalangan mereka...

mengapa aku hanya kelihatan di mata mereka ketika mereka dalam kesusahan dan kesibukan....namun ketika mereka ingin bergelak tawa dan bergurau senda seumpama dilupakan sahaja kewujudan aku di kalangan mereka....aku berasa begitu sedih dan pilu dengan kelakuan mereka...menitis air mata ku ini bila diri ini diperkotak katikkan seumpama itu...

adakah diri ini tidak penting bagi mereka....aku rasa diri ini teramat kerdil dan kecilnya bila aku di kalangan mereka....serasa kewujudan aku ini hanya menganggu gugat dan mengacau kehidupan mereka....

aku jua mahukan perhatian dan kasih sayang dari mereka...semua insan di dunia ini mahukan begitu...namun mereka seakan lupa keperluan dan kehendak insan di dunia ini....

Ya Allah berikan aku kekuatan jiwa dan ketabahan nurani yang teramat kuat untuk aku menghadapi segala perbuatan dan tingkah laku mereka....moga aku kuat untuk melawan tangis di tubir mata ini....agar tidak jatuh ke pipi...biarlah aku menangis di hati sahaja tanpa menunjukkan kepada mereka...biarlah di mata mereka aku kuat dan gembira walaupun pada realitinya/hakikatnya adalah disebaliknya yang berlaku...

aku perlu menjauhkan diri untuk seketika agar aku dapat memunasabahkan diri ini....agar aku dapat kenal hati dan jiwa ku ini....Ya Allah semoga Kau dapat meleraikan segala kekusutan yang aku alami ini...

No comments: