Terima Kasih Sahabat

27 December 2007

sahabat yang menghilang....

aku dah lama memendam perasaan ini dan ianya asyik berlegar-legar dalam akal fikiran ku ini...aku dah cukup rasa tertekan untuk menghadapi masalah ini seorang diri....akhirnya aku mengambil keputusan untuk menulis juga di blog ini agar semua yang ku rasa ini dapat dapat diterjemahkan dan dapat ditafsirkan oleh kekawan blog sekalian...


apa perasaan kalian jika hubungan persahabatan yang dibina terputus tanpa sebab yang munasabah....tanpa ada penjelasan daripada pihak sebelah (sahabat yang memutuskan persahabatan)....kalian tidak tahu dan tidak mengerti mengapa semua ini terjadi...kalian ditinggalkan tanpa khabar berita, tanpa penjelasan dan tanpa bukti walaupun kalian cuba untuk buat yang terbaik....itu yang aku rasakan ketika ini...ianya berlegar-legar di kepala ku ini...aku hairan mengapa perkara ini berlaku terhadap diri ku walaupun aku tidak meminta pun hal ini terjadi....

aku hanya kenal sahabat ku ini di alam maya (alam cyber) iaitu di alam blog dan berkenalan dengan lebih lanjut melalui chat dan akhirnya aku bertemu dengannya dengan izin Allah....aku bersyukur kerana diketemukan dengan sahabat ku ini....semua cerita mengenai diri ku aku bercerita dengan tanpa rasa berselindung dan segala cerita pahit dan manis yang ku rasakan...aku bersyukur Allah menemukan aku dengan beliau....


namun tanpa ada ribut aku telah 'dipulau' dan 'ditinggal'kan bersendirian....aku cukup tertekan apabila sapaan aku di chat tidak dilayan, sms yang aku hantar tiada balasan dan panggilan yang aku buat tidak dilayan (diputuskan)....aku hairan mengapa hal ini terjadi....aku mahukan penjelasan yang terang kerana aku sudah makan dan minum dirumah sahabat ku ini...ianya telah menjadi sebahagian darah daging ku ini...aku berharap segala makanan dan minuman yang aku makan akan dihalalkan dunia dan akhirat....

aku serasa serik dengan persahabatan di alam maya ini...aku rasa fobia kerana berkawan dengan insan yang tidak tahu dan mengerti dengan persahabatan yang sebenar...aku lebih memahami dan mengerti persahabataan di dunia realiti (iaitu orang yang selalu kita bertegur sapa, bergurau senda dan tahu isi hati masing-masing)....aku lebih senang bersahabat dengan kawan-kawan sepejabat dan sekolej....lebih faham dan mengerti susah senang bila kita dalam masalah...

Ya Allah berikan aku petunjuk dan hidayah Mu untuk aku mencari seorang sahabat yang memahami dan mengerti diri ku ini....

No comments: