Terima Kasih Sahabat

26 March 2008

selamat hari lahir MAK...

kau lah ratu hati ku...
mak yang amat ku sayang dalam hidup ku ini...

selamat hari lahir untuk mak yang teramat aku sayang....aku doakan mak akan panjang umur dan dimurahkan rezki serta dijauhi dari segala mala petaka yang buruk...

aku teramat sayang kan mak aku ini....aku bangga menjadi anak dia kerana mak aku seorang yang amat tabah dalam menghadapi dugaan dari Allah...kekadang tu aku sendiri tak sangka yang mak aku mampu untuk bertahan sehingga kini...kekadang tu aku sendiri tidak tewas menerima dugaan yang diberi oleh Allah namun aku lihat mak aku masih mampu lagi tersenyum...

apa hadiah yang aku beri mak???insya'allah bulan April ini aku akan membawa mak aku terbang ke seberang laut (bukan overseas)...ini lah impian yang mak aku nak sangat sepanjang dalam hidup dia...insya'allah aku akan tunaikan permintaan yang diminta tanpa ada alasan...aku mahu mak gembire sepanjang percutian yang aku rancangkan ini...aku mahu mak tersenyum sentiasa...aku tak sanggup melihat air mata yang mengalir di pipinye..aku rasa berdosa sangat...
aku ingin menjadi seorang anak yang solehah pada mak dan ayah ku ini....aku ingin membuat mak aku selalu tersenyum dan gembira...aku doakan moga mak akan sihat seperti dulu dan segala penyakit yang ada akan hilang...aku tak sanggup melihat kerutan kesakitan di muka mak aku...tak sanggup...aku sanggup untuk menerima sakit tersebut....aku sanggup mengantikannya...aku tidak mahu mak aku menderita kesakitan lagi...aku mahu mak hidup dengan gembira, bahagia dan tersenyum selalu...akan ku tunaikan segala permintaan nya...insya'allah......

25 March 2008

aku dlm kEriNdUaN...


aku teramat rindu sangat dengan 'dia'...memang sangat-sangat rindu...sehinggakan malam tadi aku bermimpi berjumpa dengan 'dia'....

aku dah lama sungguh tak berjumpa dengan 'dia'....hampir 5 tahun setelah kali terakhir berjumpa di taman KLCC...aku rindu dengan senyumannye....aku rindu dengan senda gurau yang akan membuat aku ketawa sepanjang bersama dengan dia...

entah bila agaknya aku akan bertemu dengan 'dia' lagi...aku berharap sangat untuk bertemu dengan 'dia' walaupun hanya sebentar cuma...namun tidak pasti biler agaknye...semuanya ketentuan dari Allah...kita hanya mampu merancang namun Allah yang menentukannya....

'dia' yang aku maksudkan adalah naufa eelza kin....adik angkat kesayangan aku sejak dari zaman sekolah menengah lagi....memang aku teramat rapat dengan dia....segala masalah yang aku hadapi aku akan ceta pada nya...aku masih ingat lagi semasa 'dia' datang semasa hari perkahwinan kembar aku pada 6 tahun yang lepas...memang aku teramat gembire dengan kedatangan nye...'dia' sempat mendendangkan lagu semasa majlis tersebut....aku rase gembire sangat dengan kehadiran nye ketika itu...

nik, bila agaknye kita akan bertemu???

p/s : rase-rasenye familiar tak dengan muka ni???alah penah berlakon dalam ceta Spa Q satu ketika dahulu....

21 March 2008

keresahan hidup...

aku begitu hampa dan kecewa hari ini...
terlalu hampa dan terlalu kecewa sangat...
teramat hampa dan teramat kecewa sungguh...
kenapa nasib aku sedemikian rupa....
Ya Allah permudahkan perjalanan hidup hamba mu ini....

18 March 2008

pEnguMumaN yanG diNantikan...


akhirnye terjawab jua teka-teki yang bermain diminda dan fikiran sejak selepas pilihanraya lagi....

pak lah sudah menjawab teka-teki yang bermain selama ini dengan pengumuman kabinet baru tengahari tadi...yang pastinye aku sudah mendapat tahu sapa menteri dan timbalan menteri...menteri baru kami adalah Datuk Dr. Ng Yen Yen dan timbalan menteri plak Puan Noriah Kasnon...

tak boleh buat kerja aku selagi pak lah tak umumkan barisan kabinet baru ini...coz ada khabar yang mengatakan kementerian kami akan dibubarkan...namun alhamdulilah...segalanye sudah dijawab tepat jam 12.15 tengahari tadi...

that means aku perlu memulakan la kembali kerja yang aku malas nak buat dari semalam...semua projek yang sedang berjalan dan akan berjalan perlu diteruskan seperti biasa....tak boleh lagi menggunakan alasan malas nak buat kerja (konon dibubarkan lah)....
p/s : kalu ikutkan hati memang malas sebenarnye nak wat kerja...ngatuk la.. (boleh tak???)..semuanye alasan kan...

17 March 2008

kebingungan....

aku kebingungan dan kebengongan hari ini...fikiran aku berselirat dan berserabut dengan bermacam-macam masalah...aku memang teramat malas nak buat kerja hari ni...bukan sengaje malas tapi memang takde MOOD langsung...memang dugaan dari ALLAH ini maha hebatnye...serase aku sudah jatuh menjunam dan sukar untuk bangun...namun aku cuba sedaya upaya untuk mengatasi masalah ini...akan ku teruskan hidup ini dengan berbekalkan semangat dariMu Ya Allah...aku pasrah dan redha dengan ketentuan yang ditentukan untuk ku...

12 March 2008

impian my hubby..


hari tu masa gi Leno wangsa maju, my hubby telah 'bertemu' dengan kekasih hatinye dan idaman jiwanya...punyelah tengok tak berkelip biji mata dia memandangnya....dalam hati dok berangan nak kan satu juga macam orang tu dan siap tanya kat orang aku, kenapa orang ni pakai dulu dari saya...aku jawab dah dia pun mempunyai minat yang sama...nak tahu apa yang dia dok belek sangat tu....dia dok berangan nak dapatkan satu motor YAMAHA 150CC...memang dia berkenan sungguh dengan motor yamaha 150CC ni...asyik berangan je kononnye dia yang bawa....kesian jugak aku melihat dia membelek motor tersebut...kalu aku ada duit boleh la aku belikan dengan tunai...yang aku hanya boleh kata insya'allah kita akan dapat satu hari nanti dengan daya usaha kita...

ada CeTa...

aku ada benda yang nak ditulis...tapi tak tahu macamne...lagipun takde pict yang boleh ditepekkan..takpelah kita simpan dulu ceta ini selepas aku dah ambik pict nanti baru aku ceta ini...tapi yang pastinye ceta gembira yang akan aku cetakan...sekian lama aku nantikan...ia kembali kepada ku...alhamdulilah....

07 March 2008

KeReTa...


aku geram sangat dan tak tahu nak luah kan macamne...aku dah la 'patah kaki' hampir 3 bulan kerana tidak berjalan ke mana-mana tanpa kereta...pastu setiap bulan aku membayar 'kosong' sahaja hampir suku dari gaji aku untuk bayar di bank...

kereta aku dah tersadai di balai polis hampir sebulan....dan sekarang ni tersadai di bengkel hampir 3 bulan...ini gara-gara bengkel tu menunggu set alarm (kunci)...setiap minggu aku call bengkel tu...rase cam nak je beli kereta baru tau....kesian aku tengok kereta kesayangan aku yang berpanas dan berhujan tanpa memndapat belaian dari tuannya...

p/s : apa yg harus aku lakukan....pening kepala tau...nak gi jalan-jalan kena naik motor...kalu hujan confirm la dok kat umah je...bosannnnye......

hari pEneNtuaN....

selamat mengundi untuk semua kekawan blog yang layak untuk mengundi...gunakan ianya secara rasional dan memilih pilihan yang PASTI....

mesti macam-macam ragam kan kat tempat mengundi esok...yang pastinye ramailah 'perayu-perayu' undi yang akan datang untuk merayu undi kat kita...tu yang seronoknye kan...rasa cam puteri raja la plak masa tu...masa tu yang pastinye kita mengangguk kan je lah kepala kita ni kan...

yang pastinye ceta di tv beesok memang sah-sahla ceta pasal keputusan pilihanraya..aku nak wat planning dengan hubby nak gi shopping atau gi cuci-cuci mata....malasla nak dok kat umah esok...
p/s : tadi aku dapat sms yang mengatakan adik angkat aku dah selamat melahirkan baby boy...tahniah min...moga min akan menjadi seorang ibu yang mithali dan isteri yang solehah...akan saya datang menjenguk min dan baby hari minggu ini...tak sabarnye nak tengok baby min...

04 March 2008

kursus...

sekarang ini aku berada di putrajaya untuk menghadiri kursus di MAMPU...besok plak aku seharian di Cyberjaya untuk menghadiri sistem myMeeting yg dianjurkan oleh OSCC...yang bestnye coz tak dok opis..release tensen sikit...ambil udara luar...