Terima Kasih Sahabat

10 July 2008

kali ke 2...

semalam pas balik dari keja aku gi klinik gigi....coz dah 2 malam aku tidur dalam kesakitan....aku tau yang gigi aku tu berlubang....aku dengan penuh yakin melangkah ke klinik tapi dalam hati memang berdebar-debar la....sapa tak takut nak gi jumpa doktor gigi kan....aku ingatkan hanya tampalan saje...bila dicheck doktor tu bagi aku 2 pilihan...either nak wat tampalan tapi akan sakit selepas 3@4 bulan atau buat rawatan akar gigi....aku perlu wat keputusan ketika itu juga...tiba-tiba je aku jadi blur....aku memang paling tak suka nak keputusan semasa itu jugak....fikiran aku ligat memikirkan apa keputusan yang harus diambil....

aku ambil pilihan kedua setelah memikirkan keputusannye tak sampai seminit pun....aku perlu menjalani 3 kali rawatan jika nak wat rawatan akar gigi ini....ini kali kedua aku perlu menjalani rawatan akar gigi....kali pertama masa januari hari tu aku membuatnye...aku pasrah...doktor tu siap membebel kat aku...

"kan saya dah pesan jangan tunggu lama2 utk buat tampalan, saya soh datang cepat, jgn sampai sakit baru nak datang, masa tu memang tak boleh nak wat ape dah".....

aku jawab "manusia ni kalau tak sakit memang tak kan datang menyerah diri, biler dah sakit barulah terhengeh-hengeh".....


that means 2 bulan akan datang aku kena gi lagi jumpa doktor tu....hope aku takkan mengulangi lagi apa yang telah dipesan oleh doktor...tak boleh nak berdegil lagi....

No comments: