Terima Kasih Sahabat

01 July 2008

kendUri keSyuKuran...


sabtu yang lepas rumah aku telah mengadakan kenduri kesyukuran doa selamat untuk adik aku yang telah dapat offer untuk sambung study untuk degreenya dan sambutan besday 2 orang anak buah aku iaitu hakim dan nisa...

hepi besday hakim ( 4 tahun) dan nisa (setahun)....tapi kesiannya besday girl telah diserang demam...oleh itu takdelah aksi dan pose yang istimewa dari besday girl (asyik nak berkepit gan mak dia je)....hanya besday boy je lah yang gembire sakan...

ramai jugaklah yang sudi datang ke teratak buruk aku...thank you diucapkan pada oja & hubby, ita & hubby, ct & hubby, anika dan gee yang sudi bersusah payah datang ke rumah walaupun sesat mencari rumah...sorry la ye coz terpaksa mendaki tangga yang tinggi (rumah aku yg paling atas sekali)...semua kekawan opis aku ni semuanya megah bila naik sampai umah aku)...tq juga untuk kekawan yang memberi hadiah kepada anak buah aku...

mak aku masak sendiri lauk-pauk kenduri tersebut...memang la banyak....iaitu pulut kuning + sambal ikan bilis hancur, masak lemak nangka ikan masin, sambal udang petai, pajeri nenas, ikan goreng + air asam, ikan masin, kerabu mangga, ulam-ulaman, kek coklat dan cup cake...semuanye di masak sendiri oleh mak dan kakak ku...tapi yg tak bestnya aku tak sempat nak snap pict...coz terlalu bz melayan orang...lagipun masa tu jugaklah aku terpaksa membawa besday girl ke klinik coz badannya terlalu panas....

 
pulut kuning dan kek coklat...

 
antara lauk yang dimasak dan tetamu yang sudi hadir....
 
mak aku bersama 2 orang anak buah sedara
 
besday boy & girl yang takde mood...
 
antara hadiah yg diterima iaitu baju (auntie oja yg bg) dan gitar

2 comments:

Azura said...

wah..saya teramat suka ngan pulut kunen.... hu hu hu

risanur said...

azura >> samala kita suka makan pulut kunen gak...pas makan confirm sakit urat kan...