Terima Kasih Sahabat

22 August 2008

kepuasan di hati....


buah mangga yg mengeceurkan air liur....

walaupun kereta kesayangan aku dah kemek dan berlekuk yang pastinye aku rasa gembira dan berpuas ati biler melihat kawan-kawan opis yang makan mangga aku dengan penuh keceriaan dan berselera....makan berebut-rebut...macam orang yang tak pernah jumpa mangga....

pukul 9.30 pagi kitorang bersarapan dengan buah mangga....memang kuat sungguh ketahanan perut masing-masing...yang pastinya ada sorang kakak kat opis ni siap sound 'pas ni kita beratur ramai-ramai kat depan pintu toilet, sorang seminit je'....memang kami gelak ramai-ramai la....sonoknye masa makan ni lah kami boleh bergurau senda dan terimbas la memori masa zaman kanak-kanak kami...berebut-rebutla nak ceta...

yang pastinye kawan-kawan aku kat opis ni majoritinye 'hantu mangga'...tak kire lelaki atau pompuan...nak kata mengidam takkan semuanya kot....yang bestnye mereka akan berkumpul kat meja aku termasuklah bos-bos sama-sama melepak utk makan mangga ni...diorang semua kata mangga aku tak berapa masam, rase cam lemak-lemak dan yang pastinye besar....menelan air liur biler aku lihat diorang makan buah mangga ni...aku ni tak berapa gemar sangat dengan masam-masam ni...kureng sikit....tapi yang pastinye my hubby memang peminat setia buah mangga....dia akan makan dengan garam...dia tak berapa nak minat makan dengan kuah rojak...yang aku plak memang tak boleh gi kalu makan dengan garam....nyilu rasenya....


wajah yang penuh berselera....

aku sonok melihat kekawan aku yang happy biler makan mangga dengan keadaan berebut...siap boleh cop-cop yang ni potongan mangga dia...orang lain tak boleh nak amik...memang kelakau giler la...satu memori yang takkan aku lupakan biler kita akan berpindah ke tempat lain...dengan kawan-kawan ni lah tempat aku bergelak ketawa, bergossip sakan dan sesi mengumpat (bulan pose ni nak kena taubatla, abis plak pahala puasa)...


macam-macam gaya muka yg diorang ni wat masa makan mangga ni....

7 comments:

cikgu jawe said...

salam risanur..

akak2 yg makan mangga tuh sila le donate utk kete kemek.. hehe

Mr PenyuBiru said...

waaa..kecur air liur aku ko citer pasal mangga dan kesedapannya.aduss..aku ni pun kira suka makan mangga gak.tapi xdelah sampai hantu mangga.seram pulak aku mendengarnya.hehe..

Syida said...

waahhh bestnyer makan mangga...teringin gak nihhh...rindu saat-saat dolu2 masa kite makan mangga sesama:)

nanonano said...

mane gmbar kete kemik?
hihi..
:p

nasazfrog... said...

ya rabbi sodap eh hai....

risanur said...

CJ >> seganla plak nak minta...takkan mangga yg tak seberapa reganye sampai nak tuntut utk keta kemek...

mr penyubiru >> bukan mudah nak dpt gelaran spesel 'hantu mangga' tu..hanya yg istimewa je...

syida >> mmg kenangan itu sukar utk diulang...nanti akak bg syida buah mangga tu..

nanonano >> tak sempat nak amik pict lg...dah amik pict nati akak wat n3 spesel...

risanur said...

nasaz >> jauh la plak kalu nak post ke johor sana...tp kalu tingin sgt nasaz kena cari la kat sane.... :)