Terima Kasih Sahabat

30 October 2008

ku sedar diri ini...

aku tahu aku tiada rezki lagi untuk menimang cahaya mata...tapi salahkah aku ingin bermanja, bermesra dan menumpang kasih anak kawan-kawan aku sendiri...

aku sedar kekurangan diri ini...aku terima dengan pasrah dan redha ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah....namun tak semestinya aku tidak dikurniakan anak, aku tidak mempunyai naluri seorang ibu...

aku memang terasa hati sangat-sangat dengan sikap kekawan yang memperlekehkan kekurangan diri ku ini...aku memang terasa hati...aku tidak pernah se'emosi' begini....

aku cemburu dengan kekawan yang mempunyai cahaya mata...

14 comments:

Siti Fatimah said...

kak sy betul2 ase besalah ni. sy tak berniat nk memperlekehkan akak. sy anggap tu cuma gurauan tp mgkin melebihi batas yang sepatutnya....

pecayalakah....sy tak berniat lansung nk buat akak kecik ati....

ia cuma sekadar picisan jenaka..sedikit pn tak berniat utk merendahkan atau menyakiti..............

maafkan sy kak..

huhuhuhuhuhuhuhuhu....

pecayalah..rezeki Allah itu benar. Ujian Allah itu hanya pada mereka yang layak..Hanya untuk mereka yang mampu menanggungnya....betapa hebatnya Dia......Sy sendiri takkan mampu menanggung dugaan macam akak.......

Suatu hari nnti kak....Pasti akan tiba juga satu hari nanti...Saya percaya tu.................

mim.ya.ra.alif said...

jgn sedey kak
akak leh usaha
usaha tangga kejayaan
akak ada try berubat cara tradsional ke? pergi berurut ke..
insyaallah akn tiba rezekinya nnt

cikgu jawe said...

risa. aku fhm apa yg awk alami. kuatkan hati ye. anggap le kata2 tu spt angin lalu.

mmg perit lalui semua ni risa. tp Allah sdg memerhatikan org2 spt kita dgn kasih sayang. percayalah. :)

KM said...

KM pun kekdg ngan sikap sesetgh manusia. Manusia jarang menjaga lidahnya. Lidah sgt mudah menuturkan kata indah yg memuji manusia & lidah juga amat mudah mengeluarkan kata2 yg menyakiti org lain. Bersabarlah wahai sahabat sesungguhnya tiap kesakitan pasti ada ubat yg memujarab nanti....

mebby said...

risa jgnlah emosi sgt cenggini...setiap yg berlaku ada hikmahnyer..anggap jer ini belum lg rezeki awak..banyakkan sabar dan berdoa banyak2 ok...masa itu tetap akan tiba cuma cepa dengan lambat jer..tk care ok n b strong...

nanonano said...

sabarla eyh kak..
org yg x alami situasi kite mmg xfhm ape yg kite lalui..

*hugs*
;)

Aku Bukan Bidadari said...

salam...
Allah lebih mengetahui apa yg terbaik untuk setiap hambanya..

Redha ya.. Tak semestinya tak punya cahaya mata tak bahagia kan??
Syukur kepada allah kerana DIA memberi rezeki Kesihatan, wang ringgit, pekerjaan dan sebagainya..

Anak bukanlah perkara utama ok..
Dunia bukanlah seindah syurga namun nikmati hidup ini ok..

Yang penting sentiaas redha dan jangan bersedih selalu..

izawani/JEEN said...

Akak adalah antara perempuan yang diuji punya anak sendiri lambat, dan mengerti sangat perasaan risanur. Kekadang, kata kata biasa saja, tapi sangat berbekas dihati kita.

"Hang tak ada anak... senang la"
"Hanya seorang ibu tau perasaan ibu"

Bla bla bla... kata kata yang biasa saja... tapi sangatlah menguris hati kan ?

Setiap perempuan teringin dan suka baby, itu perempuan punya naluri keibuan... bukan perempuan yang beranak saja... sabar yer...

Semoga impian jadi kenyataan...

ad3ck said...

err semua tuh dugaan kak. harap akak tabah.

risanur said...

all my friends >> risa pasrah dengan apa yg telah ditentukan oleh Allah...thanks atas semangat yang diberikan...kalian telah memberikan risa senyuman kembali walaupun pedih di hati masih terasa..hanya orang yg berada ditempat risa yg memahami situasi risa...

Anonymous said...

Salam Kak Yah,

Harap Kak Yah tabah menghadapi dugaan.. Setiap yang berlaku pasti ada penyebabnya..

Kak Yah sebagai hamba-Nya haruslah sentiasa bersabar..

~Hamba Allah~

en_me said...

siannyerrr akak ittewww..

theconfused said...

sabar yer...

Ujian Allah datang dgn byk cara.. takpelah.. mungkin belum rezeki..

:)

Anonymous said...

salam akak,

sabar ye dlm menghadapi dugaan dari-NYA..
ade hikmah disebalik ape yg terjadi..insyaallah akak akan dapt ape yg dihajati suatu hari nnt..
ct akan tgg saat tu..kita sama2 doakan ye..
jgn sedey2 lagi k..