Terima Kasih Sahabat

14 October 2008

my sweet present...


29 sept 2008 ~ 29 ramadhan 2008 ~
9.00 malam
walaupun ceta ni dah basi dan dah lama yang pastinye aku tetap nak update dan nak abadikan dalam blog....yelah blog ini aku yang punya..aku nak letak apa sahaja ceta dan pict pun orang tak boleh nak marahkan....bukannya tak nak update awal tapi disebabkan aku cuti lama dan masa yang teramat suntuk that why baru hari ni aku nak update ceta...memang ketinggalan zaman betul la...

masa besday yang lepas my hubby telah bagi present yang cukup bermakna bagi aku...dia nak soh aku ingat dia sepanjang waktu dan setiap detik tak boleh nak ingat kat orang lain, berani ke aku nak wat camtu kan....dia telah memberi aku hadiah tersebut advanced 3 jam sebelum besday aku....dia beri aku jam 9.00 malam sewaktu pulangnya dia dari keja...lagipun baru je lepas beli present tu nampak sangatla dia yang tak menyempat nak bagi dan wish kat aku...my hubby kata dia nak orang pertama yang wish dan bagi besday kat aku...macamla isteri dia ramai yang nak bagi hadiah memang perasaan sungguh aku ini sekali sekala kan nak angkat bakul sendiri...

yang kelakarnye my hubby bungkus dengan kertas surat khabar je....tapi berlapis-lapis...kononnye nak balas dendam pada aku yang penah balut hadiah berlapis-lapis macam tu jugak..tapi masa tu aku pakai pembalut hadiah tau....

sampai je umah terus dia ambik surat khabar lama dan masuk bilik...aku yang tengah tengok tv memang pelik perangai dia...coz selalunye my hubby akan berborak gan aku dulu....tak sampai 10 minit my hubby kuar dan dia kata dia nak bagi something special dan org yang pertama yg wish besday pada aku...masa tu aku jual mahal yelah belum lagi besday aku lagi...belum genap 30 tahun lagi tak nak mengaku yang aku dah tua ....

aku terima dengan senyuman yang panjang dan manis..yelah bukan senang nak dapat present masa besday ni...almaklumla my hubby ni bukanla romantik orangnya...just biasa-biasa je..susah nak tengok dia nak wat suprise apa-apa pada aku...aku terima aje dah memang sikap dan perangai dia begitu...

aku malu nak bukak..aku kata tunggu kul 12.00am...tapi dia soh bukak jugak...apa lagi aku bukakla...rupa-rupanye dia beri aku sebuah jam tangan...yang kelakar ye tu my hubby tak sempat nak buat tag harga nampak sangat dia nak soh aku tengok reganye....my hubby tak tercakap apa masa tu just sengih je...my hubby suruh mengingati dia sepanjang masa tak kira di mana jua aku berada, jangan mengingati orang lain....so sweet je ucapan yang dia ucapkan pada ku...memang aku terharu sungguh la....

alhamdulilah Ya Allah aku bersyukur kepadaMu kerana dianugerahkan seorang suami yang menyayangi dan mencintai aku seumur hidupnya....walaupun pelbagai dugaan rumahtangga yang kami tempuhi dan lalui aku aku berdoa padaMu agar hubungan suami isteri antara kami kekal selamanya...aku memohon padaMu agar kami akan dikurnia seorang cahaya mata untuk menjadi penyeri hidup kami...

11 comments:

nanonano said...

wahhhh romentik ah husband akak..
semoga berkekalan..
owg doakan mudah mudahan permintaan akak tu tercapai 1 hr nanti,
insyaAllah..
:)

p/s: lawo ar cadar..
pinky gtu,
err cadar ke??
memandai je..
hihi

Mr PenyuBiru said...

wah! dapat hadiah jam lagik. so, skang dah pukul baper? hehe


ps: teringat masa kecik² dulu bila dapat jam baru. selalu tengok jam. pahtu selalu kena perli "skang pukul baper?" hehe..

Mr PenyuBiru said...

opps. lupa nak wish. hepi belated besday ya! hadiah besday aku share ngan hubby ko yer.hehe..

Semoga ko & hubby berbahagia hendaknya dan mendapat cahayamata yg diimpikan.amiin.

risanur said...

nano >> thanks na krn mendoakan kebahagiaan akak...a'ah akak amik pict kat atas cadar...lawa ke..ala inggeris lagi..cadar raye :)

mr prnyubiru >> thanks atas ucapan yg diberikan...mmg betul la setiap kali dpt hadiah jam mesti org tanya pukul berapa kan??sabar jelah..

ad3ck said...

wah bestnye. eh hadiah besday kita sama ar. saya pong dpt watch jugak ;p

mebby said...

wah wah wah so touching nih...besh nyer..congrats eh risa...wish u a very happy belated birthday n may live happily ever afta...muachhhh

Jard The Great said...

waaa... nih kira romantik la.. (ceh.. tibe2 teringin nak kawen plak) hehe

risanur said...

ad3ck >> tak sangka hadiah kita sama kan..asyik tengok jam je la pas ni :)

mebby >> tq mebby

jard >> sila2 kanlah kawin kalu serunye dah sampai...

luna said...

issk...kategori romantik la jugak tu...ada je idea dia nk bg wife dia happy :D

mim.ya.ra.alif said...

waaa... ada org dpt jam
birthday mira thn lepas pn dpt jam
hehehhee

risanur said...

luna >> lebih kurang romantik la..tapi susah nak nengok dia romantik selalunye..

myra >> sama la kita dapat jam...