Terima Kasih Sahabat

24 November 2008

hidangan pertama...

setelah hampir 2 minggu aku berpindah ke rumah baru, akhirnya hasrat aku untuk masak untuk suami aku tercapai jugak semalam....

bukan sengaja tidak mahu masak, tapi dengan kekurangan peralatan yang kurang dan kesibukan masa yang amat terhad membuatkan aku nak masak bukan malas tau asyik terbantut je...

dengan hasrat yang begitu berkobar-kobar untuk memasak, aku telah meminta hubby aku tunggu aku di bawah untuk pergi ke giant....untuk membeli bahan-bahan untuk memasak...bukannye masak apa pun tapi aku teringin sangat nak masak mee goreng basah...lagipun semalam kan hari hujan dari petang hingga ke malam...bile keadaan sekeliling sejuk, masakan panas la yang menjadi pilihan...di tambah plak dengan teh 'o' panas...memang mengancam la... 

memang rasa kekok je bile memakai peralatan baru ni...rase cam lain je...mungkin aku je rasa begitu...semuanye baru dari gas, tong gas, kuali dan segala bagainye la baru...tu yang membuatkan hati nak masak lebih bersemangat gitu...

alhamdulilah akhirnya masak juga mee goreng basah yang menjadi idaman aku sekian lama...aku lihat hubby makan dengan penuh berselera...almaklumlah dah lama tak rasa air tangan isteri...sambil layan konsert sure heboh sambil tu kami berdua menjamu selera dengan mee goreng basah...memang layan dan tangkap leleh la...

hidangan pertama di rumah baru aku ialah mee goreng basah...hope selepas ini aku akan ada masa untuk memasak masakan yang lain plak..insya'allah....

7 comments:

cikgu jawe said...

wah! pasni blh masak hidangan yg pertama utk kwn2 blogger ye.. hehe

Ungku Nor said...

semua baru?
hehehe..memang la semangat nak masak..

Kebencian_Maharaja said...

risa, kalau masak lebih tu pos2 la mai kt KM hehehe...

risanur said...

cikgu jawe >> insya'allah risa akan masak utk kekawan blogger tapi masa tu CJ kena jadi urusetia jemputan la...boleh ke??

Ungku Nor >> memang bersemangat pun nak masak...rasa membuak2 perasaan itu...tp tak tau la pas ni...

KM >> insya'allah akan risa poskan kalu Pos Malaysia menerimanya..

fathiyyah said...

smlm kak risa..hihi..aish,sy br lepas pegi blog cikgu jawe..tgk mknn mesiaa.waaaa.mahu pulaaang..
dtg blog akak,tgk mee goreng basah..
lagiii la nak pulang..hihi

sy nk link kan akak ke blog sy yaa..mahu rajin dtg sini..hihi

risanur said...

fathiyyah >> sorry la kalu n3 ni wat fathiyyah nak balik mesia...
tq krn link kan akak punye blog..bertambah lagi kwn akak...alhamdulilah..

Mr PenyuBiru said...

adehh! satu kesilapan besar aku baca n3 ni masa perut tgh lapar lak.