Terima Kasih Sahabat

17 November 2008

misi berjaya...

alhamdulilah apa yang aku rancang untuk buat hujung minggu (semalam) telah berjaya aku laksanakan walaupun dalam kepenatan dan keletihan....misinya ialah mengemas bilik yg macam sarang tikus tu dari saki baki pindah rumah last week...

aku mula mengemas dari sabtu malam....aku mengemas sorang2 tau coz my hubby keja malam...sambil mengemas tu sambil menonton tv...almaklumla kan fahrin ahmad dan umi aida yg berlakon...ceta takdir yang tercipta (cam tajuk blog aku plak)...feeling habis aku nengok ceta tu...macam aku plak yang berada dalam drama tu perasaan sungguh!!! ...romantik sungguh la fahrin ahmad berlakon ceta tu...apa yang aku melalut ni...nak ceta pasal mengemas bilik boleh plak wat analisis melalut kat drama tu...yang pastinye disebabkan menonton tv yang lebih banyak dari mengemas aku telah membuat sambungan sesi mengemas keesokan harinye...memang lawak la kalu berkemas sorang2 ni...coz takde pressure dari mana2 pihak...bila rasa nak kemas buatla kalu rase malas berhenti...
aku telah menyambung sesi mengemas pada keesokan harinye...alhamdulilah akhirnya berjaya...masa ni dalam kepala hotak semuanya nak beli...nak beli almari baju lagi satu, set meja makan la, set sofa la pompuan ni semuanya nak lengkapkan tapi kena la bulan-bulan yang akan datang...kalu nak beli semua confirm botak la kepala hubby aku...

hari sabtu tu pas abis kelas aku telah menarik tangan mengajak hubby aku ke pasar chow kit...almaklumla orang baru pindah semuanye nak kena beli...aku gi sambar beli cerek, kuali, periuk, senduk, sudu, pisau dan semua kelengkapan yang diperlukan di dapur...memang betul2 baru pindah rumah dan serasa cam baru pas menikah...siap org kedai tu kata baru kawin ke...aku dan hubby mengiakan je lah coz malas nak bersoal jawab padahal dah jadi suami isteri hampir 4 tahun ...mesti kekawan pelik kan...dulu pas kawin aku dok kat umah mak aku yg telah lengkap segalanye....bila dah kena pindah rumah ni semuanye nak kena beli la...takkan nak angkut harta mak aku plak...
lepas siap mengemas aku dan hubby telah pergi meraikannya ada ke orang buat kemas rumah pun siap gi meraikan....aku telah meraikannye di pizza hut wangsa maju...lagipun aku dan hubby dah lama tak makan pizza....memang sedap la...tapi tak bestnye aku lihat pan pizza tu makin kecik dan isi di atasnye makin kurang..cam boleh bilang je berapa byk capsicum, buah zaitun dan macam2 lagi..aku order super supereme...harga tetap naik dan barang nya makin kurang...memang la tak puas hati...

alhamdulilah berjaya juga akhirnya aku menjalankan misi...minggu ni aku nak ajak my hubby gi nengok perabot plak...tapi tak tau la lagi nak sambar ke tak almari baju tu....

8 comments:

Mr PenyuBiru said...

aku pun terjebak sama layan cerekarama tu. tapi masa tu aku tak mengemas rumah.haha..

memang best mengemas sesuatu tempat secara lone ranger. takde pressure dan bleh fikir ngan tenang.

mim.ya.ra.alif said...

tahniah kak..

penat tau mengemas sorang.. kalo mira mmg la kena byk stop.. hehhe

nanonano said...

yeay !
mesti dah lega sket tgk umah dah kemas sket2 kan?
owhh slame ni duk umah mak ke?
ehh ye ke??
*konpius*

Aku Bukan Bidadari said...

wah rumah baru, sioknya and tahniah

pu3shidah said...

kak risa, rumah baru barang memang smua kena baru tau.he3...
Re- x byk sgt pilihan colour hitam sbnrnya...nak tau x m'gigil bila nak bayar harga beg tu tau.memang dasar kedekut kan?

cikgu jawe said...

aduuhh.. penatnya mengemas pindah ni. aku walau dh 3 bln pindah rumah masih ada brg2 kt dlm kotak blm terusik lg. huhu

best wei masuk rumah baru.. hehe

risanur said...

penyubiru >> mmg layan la ceta cerekarama tu...tu yg berhenti mengemas tu...mmg takde tekanan dr sesapa pun bile kemas sorang2...

myra >> tq myra...mmg penat kalo kemas sorang2 tapi puas hati...

nano >> mmg lega byk pun bile umah dah kemas, dulu dok umah mak bukan duduk dgn mak...

aku bukan bidadari >> thanks..bukan rumah sendiri pun rumah sewa..tapi alhamdulilah...

pu3shidah >> mmg semua nak beli baru...botak la pale camtu...
mmg susah nak dapat handbeg CR warna hitam..sekali sekala kuar duit apa salahnye...berbaloi kan...

CJ >> mmg penat bile pindah rumah ni..risa tak boleh nampak rumah bersepah tu yg mengemas gak w/pun penat :)

mebby said...

hye risa sorry kita bz lately nih...x smpt nk bc blog kenkwn...risa pindah dh ker