Terima Kasih Sahabat

20 November 2008

tiada idea....


nampak sangat aku takde idea nak menulis n3...tapi aku gian untuk menulis....aku godek-godek selongkar folder gambar-gambar dalam pc ni terus aku dapat idea untuk menulis...

aku memang sengaja nak kekawan yang baca n3 ni terliur dan meleleh....confirm pas ni pergi cari buah mangga untuk dibuat makan lunch nanti...jangan mare yea...

buah mangga ni ditanam di hadapan rumah mak aku...alhamdulilah dah banyak hasil yg kami anak beranak makan...macam-macam yang telah kami buat...terutamanya makan begitu sahaja dengan coleknye, wat kerabu mangga dan wat jeruk mangga...memang marvelous la...

sapa yang rasa buah mangga ni confirm akan minta aku bawa lagi terutama kekawan opis aku...kalu aku bawa mangga ni confirm la ramai yang menyerbunye...seronok aku melihatnye...

yang bestnye mangga ni akan berbuah tidak mengikut musim...akan berbuah saje...bila dah abis buah confirm bunga2 utk berbuah akan kuar lagi....

aku bersyukur dengan kurniaan dari Mu Ya Allah...aku berharap pokok mangga ini akan berbuah sehingga bile-bile dan boleh aku dan family berbakti kepada jiran-jiran yang teringin makan mangga ini...kalu sesapa yang tingin mangga ni bolehla bagitau jangan malu-malu kucing..insya'allah ada rezki kalian akan aku tunaikan...

ada ke sesapa yang dah meleleh air liur nye...jgn marah yea!!!gurau-gurau aje...

12 comments:

nanonano said...

*tutup mate mai sni*

camat pg kak
:D

mistiq83 said...

errmmm..mmg sedapnyer..dh kecur air liur ni..

جيئكو جاوا @ Чикгу Жаве said...

err.. tu apa tu? nasi lemak ke...

kekekekeke..

mujur aku kurang sikit mangga muda nih.. hehe

risanur said...

nano >> camat pagi na....kalu tutup mata camne leh sampai ke sini??

mistiq83 >> mmg suka nak tengok ct kecur air liur..jgn mare!!

CJ >> takkan la nasi lemak dgn mangga tak kenal...sib baik tak minat mangga muda kalt tak confirm gi cari di pasar KS kan??

ad3ck said...

amboi kak saya da meleleh air liur neh bila bayangkan rasa masamnya cecah ngan sambal hitam tuh. adeh. btw, umah mak sy pong ade gak pokok mangga tuh yg sy senang nak imagine ehehe.

Kebencian_Maharaja said...

Risa antaq melalui parcel bleh? hehehe...

Anonymous said...

kak.... ada lagi ke... terliur saya nie...

ita said...

kak.. bawa gie opis..

luna said...

mujur aku dok kampung...tak le terliur sangat...pokok kat umah tu pun mcm pokok kau jugak la...berbuah tak ikut musim..hehe

Mr PenyuBiru said...

adehh! apsal buat n3 cenggini. kan aku dah mention sebelum ni, jgn buat n3 cenggini. skang mana ku nak carik buah mangga nih! adehh! kecur air liur ku dibuatnya.

risanur said...

ad3ck >> suka lihat org kecur liur..sib baik umah ad3ck ada pokok mangga..

KM >> boleh antar kot pakai parcel...nak ke??

ita >> insya'allah kalu ada lagi akak bawa ok...

luna >> bestkan bile lihat pokok mangga yg berbuah tak ikut musim ni...

penyubiru >> mmg sengaja je wat n3 cenggini coz nak kenakan penyubiru...mintala ad3ck tolong poskan mangga kat umah dia tu :) jgn mare...

mim.ya.ra.alif said...

x baik akak wt org terliur tau... hehehe