Terima Kasih Sahabat

12 December 2008

aku sedar diri...

susah jadi orang bawah ni....asyik tertindas je...nak melawan kang dikatakan biadap dan kurang ajar taula markah SKT aku diberi oleh dia...aku rase cam nak menjerit je ketika ini...

aku sedar diri aku ini sapa...aku tahu kelayakan aku ini di tahap mana...aku hairan kenapa aku yang bergred kumpulan sokongan ini perlu membuat kertas kerja yang confirm la untuk pegawai yang lakukan...

aku angin je bila dia boleh kata "saya hanya bagi arahan, dan tahu apa yg saya arahkan tu siap"....aku rasa nak je menjerit ketika itu...adakah aku layak untuk melakukannya dan perlu memberi pada big boss dan Ketua Setiausaha tanpa semakan dari dia...aku tahula dia nak lepas tangan dan nak sangat gi kursus dia seronok nak gi kursus ni coz dapat melepaskan segala tanggungjawabnya pada orang lain ...

apa lah nasib ku ini...kalau aku tak buat kang aku juga yang rasa bersalah dan kena marah dengan big bos...memang aku serba salah ketika ini...coz kalu aku nak buat yang pastinye aku tak reti nak buat camne...ada 2 kertas kerja yang perlu aku combinekan jadi satu dan perlu serahkan pada big boss....aku tak layak untuk melakukannya....aku perlu perahkan segala idea yang ada dalam kepala ini untuk melakukannya...

tapi dalam masa yang sama aku ingin lakukan dan buktikan pada 'dia' bahawa yang aku boleh lakukan...Ya Allah tolong la hambaMu ini...permudahkan segala urusan ku ini agar segalanya berjalan dengan lancar.....

9 comments:

nanonano said...

biase la kak klu kerja bwh org ni kan..
sabar je la
:)

cikgu jawe said...

alamak.. cam ni le keje risa. selalu org bwh jd mangsa. think +ve ye. jgn anggap awk mangsa, tp jlnkan amanah. huhu

Mr PenyuBiru said...

aku percaya pada buat baik akan dibalas baik. cuma bila akan dapat balasan baik tu,hanya tuhan yg tau.

risanur said...

nano >> mmg tgh bersabar la ni na...

CJ >> tq CJ krn memberikan kata2 positif...risa akan wat yg terbaik...

penyubiru >> hanya Allah menentukan yg terbaik utk umatnya...

mebby a.k.a ezza said...

sabar k risa..nk wat cemana bos is always rite..anyhow keep it up..chaiyokkk..

Ungku Nor said...

tade previous copy yang awk buleh buat guideline ke?
kalo ada, follow yang itu je la sesikit.

Aku Bukan Bidadari said...

lawan jer..dia bukan tuhan..
:D..

kalo rasa kita betul lawan jer..

sya said...

isk.. ada ke leh bagi arahan aje gitu. Kenalah bagi guideline dan panduan ...

risanur said...

mebby >> tgh sabar la ni mebby..kalu tak mmg dah meletup...

ungku nor >> mmg takde previous copy pun..takde guideline langsung...sakit ati betul la...

aku bukan bidadari >> mmg risa lawan je..risa melawan dgn cara senyap...iaitu risa tak wat pun apa yg dia soh..risa mendiamkan diri je :(

sya >> mmg dia bagi arahan gitu je kak sya...saya tak tahu nak rujuk pada sapa ni..akak leh tolong risa..