Terima Kasih Sahabat

29 December 2008

alhamdulilah...

aku nak listkan apa yang telah aku lakukan untuk tahun 2008 dan apa yang telah aku capai. dan apa yang aku telah beli untuk diri sendiri dan family..ada yang mencapai target dan ada juga yang tersasar apa yang dirancangkan...kita hanya mampu merancang dan Allah yang menentukan segalanya...

1) aku dapat bercuti honeymoon ke Pulau Langkawi dengan menaiki air asia...
2) aku dapat tunaikan permintaan mak aku untuk naik kapal terbang...aku melaksanakan impian mak aku dengan pergi ke sabah pada bulan April yang lalu..alhamdulilah...
3) aku dapat melanjutkan study ke peringkat ijazah sarjana muda dah tua pun sibuk nak study kan walaupun pelbagai rintangan yang ditempuhi...
4) aku dapat beli mp3 tapi dah jahanam rosak sbb masuk dalam mesin basuh...nampaknya nak kena beli lagi la tahun depan..ada ke baget nye???akan ku sambar satu lagi....
5) dapat beli notebook tapi yang sedihnye notebook ni ada masalah la...nak kena antar ke pusat servis...sedihnye sbb baru je beli 2 minggu tapi ada masalah...dugaan dari Allah...aku kena la bersabar dengan apa yg telah ditakdirkan...
6) aku dapat belikan mak aku peti ais yang baru....alhamdulilah...
7) aku pindah ke rumah baru menyewa je belum ada rezki nak beli rumah baru lagi...
8) aku dapat beli perabot rumah dan peralatan dapur untuk rumah baru aku...
9) dapat ramai kawan maya iaitu blogger...makin ramai kekawan maya aku seronokye dapat bertukar2 pendapat...
10) aku dapat laksanakan tugas dan kerja di pejabat yang telah diarahkan oleh boss walaupun kekadang tu aku melawan gak boss aku sebab geram kan...alhamdulilah....
11) dapat mengambil gambar bersama keluarga....
12) dapat kembali kereta kesayangan aku setelah dirompak oleh perompak pada 25 Disember 2007...alhamdulilah dapat juga kereta aku kembali walaupun pelbagai prosedur yang perlu dilalui...

aku bersyukur terhadap semua rezki yang Allah telah kurniakan kepada aku dan family aku...tanpa rezki dariMu tidak dapat ku tunaikan segala yang aku rancang dan impikan....alhamdulilah atas kurniaan yang telah Kau berikan pada ku....

6 comments:

mebby a.k.a ezza said...

ALHAMDULLILAH risa...atleast tertunai jugak ur wish list..semoga Tahun depan akn lebih baik dari tahun sebelumnyer k..gud luck n take care

fathiyyah said...

alhamdulillah...
best nya jadi akak..boleh beli mcm2 da utk emak akak...

hihi

salam maal hijrah kak

cikgu jawe said...

laaa.. kete kena rompak ke?. tak cerita pun kt blog.

laptop rosak?. apa rosaknya..

aku juga ada list pencapaian 2008. tp nk tulis esok je lah. hehe

Ungku Nor said...

syukur alhamdulillah.

take care bebeh..

risanur said...

mebby >> alhamdulilah...

fathiyyah >> rezki utk mak...lagipun akak dah keja..nanti fathiyyah plak bile dah keja...salam maal hijrah...

ungku nor >> tq kak ungku...alhamdulilah...

risanur said...

CJ >> ada la ceta..thn 2007 punye ceta la...
a'ah laptop tu bengong la...tak tau la knp dia rosak...nak kena antar ke pusat servis HP...
wat la list pencapaian...bole tumpang baca...