Terima Kasih Sahabat

11 December 2008

ikan bakar...


tengahari tadi aku dan hubby pergi terjah makan di tanglin....ada ke sesapa yang tak tahu kat mana letaknye tanglin ini...ala yang popular dengan nasi lemak tanglin...berdekatan dengan tasik perdana...kat berhadapan klinik komuniti jalan tanglin...

aku dan hubby mengidam nak makan ikan bakar sejak dari hari raya korban hari tu...orang lain sibuk makan daging korban yang aku plak sibuk nak makan ikan bakar...memang lawak la...memang tekak aku nak sangat makan ikar bakar...hampir setiap malam aku bermimpi nak makan ikan bakar...mesti orang ingatkan aku ini mengandung berapa bulan kan....dah teringin nak makan tak boleh nak kata apa...akan ku usahakan juga...

pagi tadi aku janji gan hubby nak gi tanglin ni masa lunch hour tadi...aku jadi jahat hari ini kuar awal dari opis...semata-mata nak gi makan ikan bakar ini..coz kalu lambat confirm penuh la kat tempat makan ini...almaklumla tempat glamer dan famous...

alhamdulilah aku dan hubby dapat menunaikan haji hasrat kami untuk makan ikan bakar ini...kami amik ikan pari dan ikan cencaru...memang marvelous dan layan je makan ikan bakar ini...rase cam nak amik lagi satu ikan lagi untuk diratah tapi malu la plak kan...lain kali la aku datang makan lagi...

kat kl ni ada 2 tempat ikan bakar yang famous...satu di belakang istana negara (jalan belami) dan satu lagi di sini la...kedua2 tempat ini ada keistimewaan masing-masing...apa yang aku boleh kata kan ikan bakar kat tanglin ni cara bakar dia yang best coz pakai arang di jalan belami ini plak pakai kuali daun pisang....tapi air asam yang marvelous di jalan belami ini...ada yang aku wat keja gila lain kali beli ikan di tanglin dan beli air asam di jalan belami...confirm makan masa tu layan je kan...

ada ke sesapa yang nak belanja aku makan ikan bakar lagi atau tempat mana yang best di kl ini...boleh la aku gi mencuba dan akan memberi komen macam jalan-jalan cari makan....

5 comments:

nanonano said...

musim2 ujan ni sedap pekena ikan bakar kan??
sluurrpps~

Ungku Nor said...

ikan bakar paling best akak makan kat Umbai..nama kedai dia PARAMESWARA..ahakss.

risanur said...

nano >> mmg layan makan ikan bakar ni masa hujan2 ni..sedap giles...

ungku nor >> jauhnye nak ke umbai tu..nak area sini je...

Mr PenyuBiru said...

ikan bakar paling best makan kalau dibakar. err..goreng pun sodap. hehe

mebby a.k.a ezza said...

nak jgk ikan bakar..huhuhu mcm nk g danga bay skrg gak g makan ikan bakar..hehheeh..