Terima Kasih Sahabat

01 December 2008

tahniah su...

semalam aku dan mak pergi meraikan konvesyen adikku yang kedua bongsu iaitu suraya...di uitm shah alam...tahniah su kerana dah memiliki diploma perakaunan...

ni adalah second time aku pergi ke istiadat konvo...pertama kali aku gi masa meraikan kawan aku di Uniten tapi masa tu dok kat luar je...semalam aku gi meraikan adik aku sendiri masuk dalam dewan tu terus...aku juga pernah konvo tapi bukanlah macam ni punye hebat...almaklumla kolej swasta pastu wat plak jauh dari kl di ipoh, perak...

inilah baru pertama kali aku gi istiadat konvokesyen yang begitu menerujakan hati ku...ya la cara masuk pro caunselor yang diiringi dengan muzik tradisional dan keris dan tombak diraja...memang berprotokol la...

tak pernah aku alami dalam hidup...memang seronok kerana adat istiadat konvo yang jarang kita lalui...rasa cam tak sabar plak aku nak gi konvo...aku rasa cam melonjak-lonjak plak nak ambik skrol tu jugak...lamanye nak abis study ku rasakan...

memang ramai sungguh kaum keluarga dan sahabat handai yang datang meraikannye...memang ramai sungguh cam ulat...adik aku plak kena sesi petang bermula kul 1.30pm...masa kami sampai masa tu plak sesi pagi baru abis kuar dari dewan...masya'allah punye ramai la manusia...yg nak ke depan, belakang, kiri dan kanan...memang berlaga bahu aje dengan orang...masing2 nak cari anak dan kekawan...nak bagi bunga la, bear la dan mcam2 present lagi...geram je aku nengok orang yang dapat bear paling besar...jeles sungguh...akan ku tuntut dengan my hubby masa aku konvo nati...

memang satu pengalaman yang amat berharga padaku...tahniah su...pasni kita akan konvo bersama2 untuk 3 tahun akan datang lak...masa tu su kena bagi yong la plak bear dan bunga besar...rase tak sabar nak tunggu saat itu...

4 comments:

Ungku Nor said...

haa..kalo nak grad cepat, kena la blajar rerajin..jangan selalu repeat paper..ecewahhhh..sebok je akak ni ;p

fathiyyah said...

hihi,sy ni lambat lagi nak grad.lagi 4 thn lebih..huhu..lambatnyaaa..
takpe kak,tuntut ilmu tak kenal usia.yang penting,kite benar2 ikhlas nk tuntut ilmu tu

akak,thnks ya

sultan said...

aku ada 2 lg taun nk pkai pkaian tu. xpe. sabo2...

risanur said...

ungku nor >> risa tgh berusahala ni taknak repeat paper kak...baru je first year..

fathiyyah >> mmg tuntut ilmu tak kire usia...tapi kalu otak ni dah lembab susah gak...:)

sultan >> mmg tak sabar rasenye nak grad..cam sonok je nengok adik grad semlm..jeles tau...