Terima Kasih Sahabat

17 December 2008

tergapai sudah...

alhamdulilah segala apa yang aku impikan dalam my wishing list untuk tahun 2008 akhirnya aku perolehi....aku bersyukur padaMu Ya Allah kerana memurahkan rezki aku dan keluarga....tanpa rezkiMu tiada kan perolehi apa yang aku hajati sekian lama ini...walaupun aku perolehi kiranya dah lambat tapi alhamdulilah tergapai sudah apa yang dihajati....

dalam wishing list aku untuk tahun ini adalah nak memiliki notebok sendiri....aku ini kata keja kat dalam sektor IT dan study dalam IT sekian lama tapi tak penah nya ada komputer atau notebook sendiri...masa aku study dulu pun aku hanya gunakan pc di lab...masa tu nak beli komputer sendiri memang la mahal...nak beli notebook lagi la tak mampu...study pun ada orang support berlagak nak ada notebook sendiri, memang la tak sesuai kan...masa study dulu kenala sedar diri tu sapa kan....tapi memang susah ketika itu...balik lewat malam untuk menyiapkan assignment....

bila dah kerja memang aku menggunakan sepenuhnya pc di tempat kerja aku...segala apa maklumat peribadai, gambar, lagu dan segalanya ada dalam pc tempat kerja aku ini...memang buat macam pc sendiri la...bukan wat cam hak kerajaan....kalu la pc ini nak kena format memang confirm la aku akan nangis....segalanya ada di pc ini....

sekarang bila aku dah bergelar student kembali aku perlu ada notebook sendiri....coz pc aku di tempat kerja ini dah tak mampu nak support install segala programming yang aku study ni...kalau aku install gak memang aku menempah maut malang la...coz pc kat tempat kerja ini pun dah slow giler....nak switch on pun amik masa hampir 15 minit....kalu aku install segala bagai lagi memang confirm la bertambah slow dan berat pc ini...kesian plak kat pc ini kan...aku kan tuan yang mengerti kepayahan dan kesusahan yang dialami oleh pc ini faham la kononnye ...

hari ahad hari tu aku mengajak my hubby gi plaza low yat...yang pastinye aku memang akan sesat kalu gi area bukit bintang ini...coz aku akan jengah ke sini bila betul2 perlu sahaja...aku rimas dengan orang yang ramai...

aku gi gi survey dulu notebook apa yang ada kat situ...memang la macam2 jenama dan macam2 spek...pening pale kan bila dah tengok pelbagai notebook yang ada kat situ...kalu ikutkan hati aku berkenaan kat jenama HP tapi mak ai memang la mahal...hampir RM 4000 gak....

aku call kekawan dan tanya pendapat diorang antara HP dan Compaq....kan mereka satu company tapi perbezaan harga antara dua jenama ini memang la ketara sungguh....aku siap tanya pada penjual kat lowyat tu apa perbezaan antara 2 ini...bila aku dah berpuas ati akhirnya aku telah membuat keputusan muktamad dan telah memilih jenama Compaq....
akhirnya aku telah dapat notebook aku sendiri...alhamdulilah....moga dengan kehadiran notebook baru ini membuatkan hidup aku bertambah senang ceria dan takdelah aku menyeksakan memberatkan pc di tempat kerja aku ini...

aku bersyukur pada Mu Ya Allah dengan rezki yang Kau berikan pada aku....akan aku gunakan sebaiknya....
p/s : pasni aku nak survey berukband broaband plak...nak ambik yang biru mahal sangat downpayment nye...nak amik yang merah takut servisnya kureng plak...nak amik yang oren takut tak boleh di bawa ke mana-mana...apa pendapat kalian ye yang dah pakai broaband ini???...

7 comments:

nanonano said...

waaaweeeeeeeeee...
sonotnyeeee dah de lappy senirik..
sayep nk ugakkkk..
uhukk uhukk..
cepat2 bela berukband tuh..
mesti pasni hr2 apdet blog
:p

Mr PenyuBiru said...

lepas nie ligat la ko berblog ek. siang & malam.hehe

risanur said...

nano >> mmg nak kena cari berukband ni...nati senang nak update..tapi kalu takde idea sama gak ye...

penyubiru >> ye la kot ligat macam penyubiru berblog :)

Ungku Nor said...

yuhuuu..bren leptop kita sama laaa..;D

mebby a.k.a ezza said...

ekekeke...wah wah wah congrTS RISA..PASNI leh le kita berchattin slalu erkk..ermm ezza pki blue cube celcom..ok la..tp lau tpt xder coverage3g ader sket payah ler nk dpt...huhuuhuhuuu

risanur said...

ungku nor >> kita kan sehati dan sejiwa kak...

mebby >> kalu risa dah ada broadband boleh la kita chat selalu...

nasazfrog... said...

huyooo best tuh dah ader laptop sendiri,,, ader gak niat nak beli tp tak tau brand ape yg ok,, compaq ok gak kn... :)