Terima Kasih Sahabat

12 January 2009

alhamdulilah....

alhamdulilah akhirnya final exam aku dah tamat juga hilang rasa beban di otak pada 8 Jan 2009 setelah aku bercuti hampir 14 hari daripada kerja...ini la baru pertama kali aku cuti dengan begitu lama setelah aku bekerja hampir 4 tahun...

rase malas je nak datang kerja masa first day aritu dan buat kerja siptom penyakit 'M'...aku mula bekerja pada tahun ini pada 9 Jan 2009...orang dah mula kerja hampir seminggu yang aku baru terkial-kial nak wat kerja...confirm la kepala hotak ni tak boleh nak wat pa2...yang pastinye first day kerja aku hanya banyak merelax hotak ni setelah menggunakan sepenuhnya untuk mengulangkaji pelajaran...almaklumla hotak dah berkerat hampir 6 tahun tidak digunakan memerah otak...

dah lama rasenya aku tak study hingga ke lewat malam....masa aku cuti hari tu la aku telah memusingkan schedule diri ini study hingga ke lewat malam....yang bestnye masa dolu-dolu study takde sesapa yang nak teman....sekarang ini aku ditemani oleh my hubby....my hubby akan menemani menganggu aku  study....bila aku soh tidur pun dia tak mahu....kesiannye kat dia kerana dia nak bekerja shift pagi....tapi disbbkan aku ini isteri mithali aku tak sampai nak mendera my hubby...aku pun masuk tidur la jugak walaupun banyak lagi yang aku tak study....

memang banyak pengorbanan yang perlu dilakukan apabila kita membuat keputusan untuk sambung stduy sambil bekerja...segala pengorbanan perlu dilakukan dari segi masa, wang dan tenaga...kita perlu lakukan tanpa mengeluh dan berputus asa untuk kejayaan kita pada masa hadapan...aku berharap pengorbanan yang aku lakukan akan dapat kejayaan nye pada masa hadapan...insya'allah kita hanya merancang namun Allah menentukan segalanya....

3 comments:

Ungku Nor said...

tu kalo dah ada anak lagiiii la bizi nak bahagikan masa..hehehe

pB said...

Bila dah berumahtangga dan masih lagi nak belajar ,

memang kena ada semangat juang yang tinggi .....


kak pB respek pada RisaNur



cayalah

risanur said...

ungku nor >> kalu risa ada anak nak kena minta kak ungku punye advise la plak camne nak bahagikan masa...kak ungku kan idola semua blogger..

pB >> tima kasih kak pB...mmg kita perlukan pengorbanan yg sangat tinggi...