Terima Kasih Sahabat

19 February 2009

percuma, free segalanya....

Glitter Words


2 hari lepas aku mendapat panggilan palsu dari sorang mamat yang bernama iskandar....aku tak bape clear sangat masa dia introduce sapa diri dia...kononnye aku client bertuah Mastercard...aku tiada apa-apa tunggakan bayaran dan bank statement aku clear tu pasal la aku bertuah...

kononnye aku dapat akan dapat satu kad bertaraf VIP Plantinum yang akan memberi pelbagai kemudahan yang bagus la....ayat pertama yang aku dengar dari mulut dia semuanya perkataan 'Percuma'....masa tu aku dah syak lain macam je...mana ada benda percuma di dunia ini kecuali dunia ciptaan Allah...yang lain semuanya duit sekarang ni...aku memang malas nak layan je mamat ni....

tapi aku layan aje apa yang dia nak cakap kat aku...kononnye aku akan dapat voucher kecantikan bernilai RM699 percuma (kecantikan muka, badan dan spa), bercuti selama 2 hari 1 malam di 700 hotel di Malaysia dan luar negara percuma, makan percuma di Golden Palace hotel dan cover insurans free untuk setahun....semuanye ni aku dapat dan perlu pergi dalam masa setahun...

untuk yang lain-lain kemudahan yang akan aku dapat bile ada kad VIP ni akan dapat 50% bayaran utk 20,000 hotel di Malaysia dan luar negara, bayaran separuh harga utk ke Taman Tema Genting, Sunway Lagoon, Bukit Merah LakeTown (utk semua orang yang aku bawa), kalu nak gi umrah ada pakej yang murah dari orang biasa, syarikat ni boleh tolong negoatite kan utk bayaran saman ke polis, jpj dan pelbagai lagi kemudahan yang aku dapat...semua ni adalah untuk seumur hidup dan tanpa bayaran apa-apa pun....

korang teruja ke apa tawaran yang diberikan....masa aku dengar tu aku teruja jugak la...yalah ada benda free dan gak yang dapat separuh harga....tapi nasib baik iman aku kuat masa tu....

yang aku geram tu bile dia dah terangkan segala yang percuma tu, dia terus tanya aku either aku bersetuju untuk membayar RM 399 dan potongan akan dibuat melalui mastercard aku....apa lagi melenting la aku...aku paling geram orang mempromote barang semuanye free, alih-alih akhirnya kena bayar....aku terus kata aku akan fikir dahulu.....mamat ni masih nak memujuk aku untuk dapat coz katanya tak semua orang bertuah utk dapat kad VIP Plantinum ni....selalunye aku memang tak kan layan orang yang buat panggilan "percuma" sebegini...tapi disebabkan aku bosan tadi that why aku layan je...

alhamdulilah pegangan iman aku masih kuat dari benda-benda yang kononnye percuma...memang la ada udang di sebalik mi....bagi aku tiada yang free atau percuma di dunia ini sekarang....macam yang selalu kita gi shopping complex ada je kita akan ditahan oleh orang berukband la, gores dan menang yang semua katanye free...memang aku tak kan layan orang2 yang sebegitu....

8 comments:

Mr PenyuBiru said...

nak layan takpe tapi jgn percaya dah la. tapi kalu iman anda tidak kuat atau kesuntukan masa, better jangan layan. takut tergoda dek tawaran tu.nnt kuar kat kosmo or metro.hehe

Jard The Great said...

hmm.. kalo aku.. aku layan smpi dia abis kredit.. (kalo die pki number henfon la..)

hehe.. tp takkan termakan pujuk rayu die..

risanur said...

penyubiru >> sib baik iman risa kuat dari terpengaruh segalanye :)

jard >> mmg risa takkan termakan pujuk rayu si mamat tu...kalu tak melayang duit nak membayarnye..selamat!!!

Fathiyyah said...

Betul tu. Kat dunia ni takde yang free daa..
No money no talk..

:)

Salam Ziarah kak..akak nak ape dr Cairo? hihiiii

mebby a.k.a ezza said...

huhhuh..mmg dorang ni skrg marketing dasat tau risa..erk ramai yg dh kecundang sebanarnyer like one of my frenz until now terpaksa menanggung beban hutang lapuk...cian kat dia..ezza bkn xpernah terkena tp sib baik ler menteri kewangan ezza tu my own father if not ezza pon kecundang jugak...huhuhuhuanyway syabas coz risa berjaya menepis virus ittew..ekekekek

~dARlee zURiS~ said...

macam2 taktik nk perdayakan org skrg kan..

risanur said...

fathiyyah >> tiada pa yg free di dunia ini...
apa yg special kat cairo??

mebby >> ada kalanye tak tertepis gak dugaan :)

darlee zuris >> pelbagai taktik yg digunakan..kita je yg kena beringat...

Cik Zura said...

wah...dah comey dah blog dia..bravo la risa