Terima Kasih Sahabat

13 February 2009

saat-saat indah bersama....

hari ahad lepas masa cuti thaipusam umum hari tu kami adik beradik telah berkumpul kat umah mak di segambut...seronok sangat biler berkumpul ramai-ramai ini...aku nengok muka mak dan bapak gembire je bila lihat kaletah anak dan cucu-cucunye berkumpul...

kami telah membuat operasi membakar ikan bakar....memang marvelous la...coz kalu kat kedai kita hanya boleh pilih seketul je ikan pun dah bape hinggit...ni ada 5 jenis ikan iaitu terubuk, pari, cencaru, kembung dan belanak...ditemani dimakan plak dengan air asam yang mak aku buat beserta kerabu pucuk paku...my twin plak masak sambal udang petai...

kami makan dengan penuh berselera nye...coz memang susah nak berkumpul ramai-ramai begini...alhamdulilah.....

pada malam nye pulak kami menyambut besday 2 adik perempuan iaitu yang lahir pada 1 dan 6 Februari....yang kelakarnye orang lain punye besday orang lain yang tiup lilin...kalu bukan anak buah aku yang 3 orang tu....diorang yang over dari mak sedara yang menyambut besday...nak wat camne dah memang perangai bebudak....

hepi besday to suraya dan suhaila...moga kalian akan dipanjangkan usia, dimurahkan rezki dan mencapai segala cita-cita....

sebelum acara memotong kek kami mengambil gambar family....bestnye saat-saat itu...sukar utk menikmatinya....alhamdulilah Allah telah menyatukan kami pada hari itu...moga pada masa akan datang jua kami akan bersama-sama tanpa ada sengketa insya'allah...

5 comments:

Ungku Nor said...

ikan bakar memang best.

tapi sebab hari ni akak demam, maka akak coti memasak.

dorangs borong pasar mlm je la..hehehe

~*PuTeRi^HaiFaNuRi*~ said...

hye..

follow my blog k! =)

nanonano said...

syioknye kak mknn2 tu sume..
aiishhh lapar2,
huhu

bes la kalau adek bradek dekat2
senang nk kumpul,
sy ni, kedah terengganu kl johor,
sume jauh2, huhuhu

~aNieQa~ said...

huuhuh...akak ni asyik gmbr makanan je...kecur ayaq liur...nak blik la mcm ni....

risanur said...

ungku nor >> risa bosan gak kalau asyik makan lauk pasar malam..tp itu la bahana tak mau masak :)

puteri >> insya'allah akak akan follow blog puteri...

nano >> rezki kami adik beradik dekat...kalu jauh mmg susahla kecuali diaturkan pertemuannya :)

anieqa >> saje nak wat ika terliur...dan jeles :)