Terima Kasih Sahabat

12 March 2009

buah kundang...


skrg ni maybe musim buah kundang kot...coz kalu gi pasar malam ke, pasar tani ke merata-rata ada buah ni...

yang menarik nya buah ni coz nampak cantik bile dipandang dari jauh...coz warna kuningnya yang menyerlah kan buah tu...aku pun turut jatuh cinta terbeli gak buah ni masa gi pasar malam hari tu...

aku jarang beli buah ni tapi disebabkan tertarik dan tertawan aku pun beli la...kalu dapat nasib yang baik rasa la kemanisan buah tu kalu dapat yang masam, berkerut la muka...tapi cantuman manis dan masam ni memberikan aura yang sedap....

ada sorang kakak di tempat study aku tu dia suka makan buah kundang ni bersama kicap + gula + garam...tak boleh nak imagine coz dah la manis ditambah dengan masin...telan air liur aku bile dia menceritakan cara dia makan buah ni...macam-macam cara orang makan buah ni kan...

kalu aku makan buah kundang ini aku akan buang kulit dulu barula menikmati kemanisan dan kemasam buah ni...aku akan kopek kulit buah tu banyak-banyak, letak dalam pinggan pastu layan nengok tv...memang marvelous la...

4 comments:

Jard The Great said...

kak... minta alamat.. dah siap burn dvd tu.. nak post..

KM said...

sebelah utara, kami panggil buah ni buah setar.....utk pengetahuan Risa ja hehehe...

risanur said...

jard >> akak dah bg dah alamat...

KM >> thank for ur info :)

~mrs azmi~ said...

buah yang unik.. kuning berseri2 kat luar tapi bijik die purple yang sangat cantik ^_^