Terima Kasih Sahabat

14 May 2009

padan muka!!!

pagi ni ada mesyuarat bahagian....hari untuk sesapa melaporkan melepaskan kegeraman progress bagi sesuatu task...

apa yang pasti nya mamat poyo yang aku makan hati semalam tu memang kena babu la dengan semua orang...sampai kan dia tak tau nak mengelakkan diri lagi....aku ingat aku sorang je yang makan hati berulam jantung tapi rupanya ramai lagi yang nak melepas kan geram...

Allah tu Maha Mengetahui tentang segalanya...tak payah la nak tunjuk pandai sangat walaupun sebenarnya sukar untuk membuat segalanya...baik kita ni merendah diri daripada menabik dada yang tinggi melangit tu...elok kita bertanya jika kita tidak mengetahuinya, daripada berlagak pandai dan bercakap macam dia sorang je yang betul...

Allah akan berada di sekeliling kita dan akan membantu kita jika kita dalam kesusahan dan kepayahan...hanya pada Dia kita memohon dan meminta bantuan jika kita kebuntuan....

hal-hal yang berlaku di sekeliling aku ini, akan aku jadikan panduan dan pengalaman dalam hidup ku yang makin hari makin mencabar ini...pengalaman yang pahit dan manis itu akan menjadi kenangan hidup yang sukar untuk kita perolehi....

6 comments:

Siti Fatimah said...

saya takdela pandai sgt. tp sy tak suke kt org yg suke tunjuk lagak padahal menipu je.

bende tu mmg terang2 tak boleh die ckp boleh. hangin btol.

lepas tu siap dia ugut nk blok suma akses sy. mcm la bagus sgt. mcm die tuhan.

Anonymous said...

kalau berani cakap je laa depan2... apa yang tak puas hati... aku tak kisah pun... kalau cakap depan2, baru puas hati kita pun tahu sapa yang salah... tak delah nak simpan kat dalam hati... semua orang mana ada yang perfect kat dalam dunia nii... kadang2 kita terbuat salah yang diri kita sendiri tak ketahui... dan org lain ketahui... tu lah gunanya komunikasi...bukan simpan kat dalam hati... kemudian main sembur je.. tanpa usul periksa... Aku tahu ko memang tak puas hati ngan aku... dari semalam lagi pun... tapi aku tak tahu apa yang kau tak puas hati...

CJ said...

sabar risa. adat keje le. mmg kdg2 ada yg nk tunjuk pandai. kalau bkn kita yg sedarkan dia, tuhan akan sedarkan dia. huhu

dlm masa yg sama kita kena selalu intai2 diri kita jga. :)

sihat2 je risa eh. lama tk masuk blog awak. bz amat skrg. kekeke :)

Jard The Great said...

hehe.. karma...

Jard The Great said...

karma ==> what goes around comes around

risanur said...

fatimah >> sukar untuk dikatakan

anoymous >> dah berkomunikasi cara baik pun tak dapat respond...dah cakap terus terang pun still dapat respond yang kureng...aku bukan simpan dlm hati pastu terus sembur tapi dah puas bersabar dan menggunakan komunikasi yang betul..

CJ >> tq atas nasihat yg diberikan...insya'allah risa akan cuba wat yang terbaik utk diri risa...

Jard >> mmg hukum karma...