Terima Kasih Sahabat

16 May 2009

tanggal 16 Mei...

16 Mei setiap tahun adalah tarikh yang aku takkan lupa sepanjang aku bekerja...insya'allah...sudah 4 tahun aku berada di perkhidmatan awam....alhamdulilah...

orang lain punye la susah untuk mendapatkan keja sekarang ni...ada yang kena buang dan VSS tapi aku bersyukur kerana aku masih mempunyai punca rezki setiap bulan...

aku masih teringat masa hari pertama aku melaporkan diri...rase waktu tu keciknya diri ini...rasa semuanya tak tahu....rase nak je lari saat itu...semua orang pandang kita semacam je ketika itu...

namun pengalaman yang aku kutip setiap hari mengajar aku menjadi seorang yang makin matang dan dewasa....jika kita ingin ilmu dari orang kita perlu pergi menuntut pada orang yang berpengalaman...kita tak boleh nak tunjuk pandai atau tunjuk bagus sangat....coz kita kat dalam perkhidmatan awam ini banyak protokol, pekeliling dan pelbagai peraturan yang perlu diikuti...tak boleh nak main redah je...kita tak bole tunjuk sombong kalu kita tak tahu...takut sesat jalan lain plak jadinya...

alhamdulilah sekarang ni aku dah boleh la menulis memo, surat dan minit mesyuarat....dah boleh handle mesyuarat yang dihadiri oleh Ketua Setiausaha, TKSU (P) dan mesyuarat2 lain...banyak pengalaman yang aku dapat sepanjang aku bertugas di sini...pelbagai ragam manusia dan pelbagai pengalaman pahit manis yang aku perolehi....pengalaman banyak mengajar aku menjadi seorang penjawat awam yang berdedikasi insya'allah...

jika kekawan baru yang baru masuk melaporkan diri aku dapat rasakan pengalaman yang diorang rasa ketika itu....insya'allah jika mereka tanya aku, aku akan cuba menolong mana yang patut....

2 comments:

CJ said...

16 mei hari mula keje ke risa. hehe.. :)

hafiz sahlan said...

o... selamat menyambut ulang tahun ke 4 di perkhidmatan awam...
selamat berkhidmat tuk agama . bangsa. negara.....
All the best