Terima Kasih Sahabat

24 June 2009

disyaki...

semalam aku MC....kerana aku telah diserang mendapat demam, batuk, selsema dan sakit tekak yang amat perit....

pagi semalam aku gi klinik kerajaan coz badan aku ini tak lut dengan ubat klinik swasta...pukul 7.30 pagi aku dah terpacak kat depan klinik di keramat....punyelah bersemangat nak jumpa doktor tapi tujuan utama aku perlukan MC coz memang aku tak larat sangat nak gi keja...bukan alasan tapi memang tak larat...kepala pening, batuk rasa cam nak terkeluar anak tekak dan tekak ni sakit perit sangat...memang menyeksakan...

punyelah ramai manusia di klinik ni coz ada juga medical checkup untuk pesakit darah tinggi...bertambah pening la kepala ni...pukul 9.00 pagi aku masuk bilik doktor...aku cakap yang aku selsema, batuk, sakit tekak dan bile malam je akan demam...doktor tu check la...bila aku cakap kepala aku pening dan sakit2 badan terus dia soh aku buat blood test, urine test dan tekanan darah tinggi....lagi bertambah sakit kepala la aku nak buat segala test ni....

masa aku menunggu untuk blood test aku dok terbaca pasal H1N1...simptom2 nya adalah lebih kurang apa yang aku alami skunk ni...takkan ujian yang aku nak buat ni sbb aku disyaki ada H1N1 kot...punyelah berdebarnye hati ini...

aku selesai segala test ni jam 10.15 pagi...aku masuk bilik doktor kembali untuk pengesahan apa penyakit yang aku alami....blood test ok, tapi urine je ada problem...ada sedikit kotor...sebab urine kotor ni la menyebabkan aku demam...rupa2nya aku kena buat segala ni coz takut aku disyaki demam denggi...almaklumla tempat tinggal aku ni memang la tempat pembiakan denggi...aku punyelah takut kalu aku disyaki H1N1...alhamdulilah semuanya ok...

aku dapat MC untuk sehari...balik umah aku makan ubat dan terus rehat...almaklumla segala ubat yg diberi tu memang akan membuat kita mengantuk....alhamdulilah pagi ini aku rasa adalah lega sikit berbanding semalam...hope kesihatan aku ni akan pulih seperti biasa...

4 comments:

Jard The Great said...

seb baik bukan demam yg 'itu'.. get well k

fathiyyah said...

syukur,akak tak apa2. sy bckat berita ttg swine flu tu. banyak juga kes di mesia ya kak. nak balik mesia nanti,kena pastikan betul2 diri sihat.takut nnt sampai klia,'kena tangkap',terus bwk pegi hospital

apa pun,semoga cepat sembuh kak

nasazfrog... said...

kengkadang rehat pun nak kena cukup.. yang penting pemakanan kita mesti nak betul risanur.. take care yer.

13may said...

uiii...bahaya nih...sekrg bila demam ajer, mesti cuak...

btw, moga baik baik belaka :)