Terima Kasih Sahabat

22 June 2009

sourveniour...


aku selalu dapat present dari kawan2 opis yang baru balik dari berkursus atau bercuti ke satu2 tempat...memang seronok je kalu kita dapat present dari satu2 tempat tu...walaupun kita tak penah pergi tempat tu tapi kita dapat sourvenior dari tempat tersebut...selalunya kawan2 opis ni akan belikan key chain...aku memang banyak dapat keychain ni dan aku akan gantungkan di tepi dinding opis aku ini...ada yang dari japan, korea, thailand, hollywood, indonesia, sarawak, sabah dan semenanjung malaysia...

ada satu sourvenior yang special yg aku dapat...aku ada dapat satu pokok daripada kawan aku iaitu kak limah...aku dapat sourvenior ni daripada cameron highland...masa ni kak limah pergi berkursus di sana....yang bestnya pokok yang dapat ni telah tumbuh dengan galaknya tingginya...

yang bestnya masa aku dapat pokok ni memang la aku tak jaga...sebab bz dengan keja...kak limah la tolong bela dan membelai pokok aku ini...memang tangan kak limah ni bagusla coz pokok aku ni membesar dan meninggi dengan bagusnya...sampai kan kak limah kata kat aku 'pokok ni membesar macam tuan nye naik kurus tinggi' (macam akulah)...

setelah sekian lama kak limah telah membela pokok ini, kak limah telah menyerahkan kembali kepada aku kerana pembesaran pokok ini dah tak boleh nak tampung dengan pasu kecik ni...kak limah minta aku bawa balik dan alihkan kepada pasu yang lebih besar...hari tu aku telah bawa balik umah mak aku untuk dialihkan...kenapa aku bawa ke rumah mak kerana aku mempunyai tangan yang panas...kalu tanam bunga atau pokok memang susah nak jadi la...kebetulan plak mak aku ni memang peminat tanam bunga...memang kebetulan la padahal takde masa alasan semata-mata...

aku ucapkan terima kasih pada kak limah kerana telah memberi pokok ni dan telah membela sehingga besar dan tinggi macam aku...aku amat menghargai segala pemberian kawan2 opis aku ini...

2 comments:

Jard The Great said...

bestnyer dpt subener yg idup!! hehe

pB said...

best best


nal kar jugakkkk