Terima Kasih Sahabat

24 July 2009

ratu buah....


bila nengok gambar buah ni confirm semua orang mengenalinya...kalu sapa yang tak kenal aku nak bg tau buah ini dipanggil manggis atau ratu buah...kalu durian dipanggil raja buah ni plak RATU....

walaupun hitam dan tidak menawan namun ia menjadi buah kegemaran aku dan hubby...kalu beli sekilo memang sekali makan je...

masa mula2 buah ni kuar memang mahal la hampir RM 5 sekilo...tapi bila makin lama makin melambak banyak, jadi harganya pun makin kurang...hari tu aku beli dapat sekilo RM 2...apalagi aku sambar 3 kilo...memang puas hati sungguh aku memakannya...

skrg ni sebut je nak makan buah apa...semuanya bermusim...buah durian, manggis, cempedak, duku langat, pulasan dan segala jenis buah la ada di pasaran...almaklumla skunk ni kan musim buah-buahan...tapi yang pastinye aku tak boleh makan ter'over' coz nanti mula la sakit tekak, batuk dan demam...almaklumla ada jenis2 buah yang sejuk dan panas kan...bila nak makan tu kena la selalu beringat....

Malaysia memang kaya dengan buah-buahan...patutla pelancong menjadikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan mereka...tapi gerun gak bila ramai pelancong yang datang banyak plak kes H1N1 ini kan...

No comments: