Terima Kasih Sahabat

26 August 2009

dugaan hebat...

memang benar la kata orang bulan pose ini memang menduga segala keimanan, ketakwaan dan terutamanya kesabaran kita untuk menempuh liku-liku di bulan yang penuh barakhah dan berkat ini....

pada masa ini la kita sedar yang kita memerlukan kesabaran yang amat kuat untuk menangkis segala dugaan dan cabaran terutamanya hal2 yang selalunya bg kita sesuatu yang enteng dan mudah....maksud aku kalu la kalu bukan bulan ramadhan mesti confirm kita akan ambil mudah je dengan segalanya...

namun kita sebagai khalifah manusia perlu menangkis segalanye terutama hal2 yang remeh temeh ini terutama yang berkaitan mengumpat...memang mengumpat atau mengata orang ini adalah bukan suatu perkara yang mudah untuk kita elakkan di dalam bulan ramadhan ini...terutamanya kalu kekawan kita tu dalam keadaan tertekan dan stress dengan keja...

perkara ini la aku cuba elakkan untuk aku mendengar dan membuatnya....aku akan cuba wat dengar tidak dengar je bila ada yang akan memulakannya...seboleh-bolehnya aku akan cuba melarikan diri...coz aku sedar di bulan ramadhan agak sukar untuk aku melakukan ibadat yang berlebihan walaupun semua orang mengejar untuk membuat amal ibadat...bukan untuk mengelak diri namun kesibukan masa yang amat terhad membuatkan aku sedar kemampuan diri aku ini....

aku akan membuat yang terbaik sebagai seorang khalifah Allah...insya'allah...aku akan buat dengan mengisinya dengan zikir dan istifar yang banyak...

Ya Allah berikan aku kekuatan dan kesabaran yang kuat untuk aku menempuh segala dugaan di bulan Ramadhan ini...

alhamdulilah akhirnya aku dah dapat berbuka dan bersahur dengan my hubby semalam setelah 4 hari berpose...ini juga adalah dugaan yang Allah berikan pada kami berdua untuk ditempuhi di bulan Ramadhan ini...aku pasrah dan redha...segalanya untuk rezki kami...yang lawaknya aku berbuka puasa dengan my hubby dalam keadaaan tergopah-gapah kerana aku berkejar untuk ke kelas....kesian kat my hubby...sorry abang, bukan sengaja tapi terpaksa...insya'allah nati kita akan berbuka puasa bersama-sama dalam keadaan tenang dan solat berjemaah bersama-sama yea...

2 comments:

Mira said...

sedih kn kak bila x dpt berbuka dgn org tersayang... tp akak bersabar la... mst ada hikmahnya nnt

Anonymous said...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49