Terima Kasih Sahabat

22 August 2009

First Day Ramadhan...

alhamdulilah...aku dapat menempuhi ramadhan hari pertama dengan hati yang tenang dan moga diberkati oleh Allah...

walaupun aku bersahur dan berbuka bersendirian namun aku pasrah dan redha....nak wat camne kan my hubby keja shift malam...bak kata my hubby "dah tugas katanye, nak wat camne"...aku tak mengeluh pun kerana itu la punca rezeki kami berdua....mungkin next day aku akan dapat bersahur dan berbuka bersama...tapi bila yea...coz next week kelas aku dah bermula....memang hari isnin hingga khamis aku akan berbuka di tempat study la...kena buka asing2 juga la dengan my hubby....

sahur hari pertama aku masak nasi, buat ikan goreng, air asam bersama serunding ikan...berselera jugakla aku memakannye walaupun sorang...aku ni memang kaki sahur..coz kalu aku tak bersahur maybe aku lembik kot...ntahlah aku memang akan bangun sahur walaupun letih dan penat...aku hairan kenapa ada juga kawan2 yang tak bangun sahur padahal kan dapat keberkatan...

puasa pertama hari ini dituruni oleh hujan rahmat dari Allah...hujan melimpahi sekeliling rumah aku dari pagi hingga tengahari....aku study untuk peksa esok...aku tak ke mana2 pun hari ini coz aku dah beli lauk untuk masak berbuka nati...

pukul 5.00 petang aku dah mula masak sambal udang, ikan goreng, sayur kacang panjang, dan teh 'O' panas....masak yang simple je coz aku akan berbuka sorang juga...

alhamdulilah aku dapat menjalani hari pertama ramadhan dengan tenang, insya'allah...aku berharap hari-hari ramadhan yang mendatang juga akan aku jalani dengan hati yg tenang dan dirahmati oleh Allah...

semoga aku akan dapat menjawab soklan peksa besok dengan hati yang tenang...insya'allah...

2 comments:

kueh bakar said...

selamat berpuasa...

pB said...

selamat berpuasa



lagu mana periksa , ok?