Terima Kasih Sahabat

28 August 2009

pekebun berjaya :)




skunk ini ramai sungguh petani-petani khayalan moden yang berjaya....aku rasa majoriti yang ada facebook confirm akan bermain game yg famous dan glamer skunk ini iaitu Farm Ville...

sesapa yang berangan nak mempunyai kebun dan ladang ternakan sendiri kat sini la kita boleh memerahkan seluruh tenaga jadikan impian itu menjadi kenyataan...aku ingat masa bulan lepas aku hanya mendengar kawan opis aku iaitu anika dan kawan study aku akan bercerita tentang games ini...cukup jam je aku akan dengar ayat cam gini "nak melawat kebun, nati ada orang curik hasil tanaman, dan macam2 lagi"....dulu aku buat tak kisah sangat je...bak kata orang masuk telinga kanan keluar telinga kiri....

tapi ntah macamane aku juga tidak mahu ketinggalan zaman untuk mencuba permainan ini...aku juga bercita2 untuk menjadi petani moden....

lately ini aku rase aku dah jadi gian addict terlampau dengan game ini....ye la selalunye aku la orang yang paling susah nak buka facebook tapi skunk ini aku akan on kan facebook dari aku masuk opis hingga la berakhirnya waktu pejabat...yang kelakarnya tu aku sanggup mengira waktu yang sesuai untuk bercucuk tanam mengikut waktu dan aku sanggup untuk mengira untung rugi...aku nak target nak dapat RM 100,000.00...macam la duit tu akan jadi kebenaran padahal hanya khayalan semata-mata...tapi tak salah untuk memasang impian kan....

yang bestnye game ini kita boleh bagi hadiah kepada kekawan...kita boleh bg popok dan haiwan ternakan....bestnye kalu wujud di alam nyata kan...yang kelakar tu ada antara kekawan opis aku ini siap minta2 lagi pokok apa yang dia nak dari aku...memang layan sungguh la dengan game ini...

yang aku tak boleh tahan ada orang antar message box pada aku untuk membuat pagar kat kebun aku coz takut ada haiwan ternakan aku terlepas masuk dalam kebun aku...ntah la agaknya aku ini kedekut kut...aku mengaku aku nak kumpul duit banyak2 dulu baru la aku nak buat decoration dan beli ladang besar untuk kebun aku...aku ini mempunyai impian tinggi....aku ingat lagi kawan aku penah sound "macam la duit tu kau punye pun walaupun kau simpan banyak2"....ntah la agaknya memang kenyataan hidup aku juga begitu...aku nak sampai target aku dulu baru la aku akan membuat target lain...

aku berterima kasih pada kawan opis aku yang bersusah payah mengajar aku bercucuk tanam iaitu ika dan kawan study aku dorisya yang menggalakkan semangat untuk aku mencuba dan bermain game ini...

aku rasa bukan Farm Ville je yang ada tapi ada game yang lain macam tu juga seperti Barn Buddy, Happy Farm, Farm Pals dan macam2 lagi la...aku layan juga game tu tapi aku lebih suka melayan Farm Ville ini coz kita tak dibenarkan mencuri...yang menarik lagi game ini kita boleh mendapat bonus dari kawan2 yang lain dan kita boleh dapat black sheep sebagai haiwan ternakan yang sesat untuk diternak...

ada gak kawan2 blogger aku yang turut addict bermain game ini...antaranya penyu biru, kak luna, tiara....semuanya bersemangat waja untuk bercucuk tanam....macam2 design yang boleh dibentuk di dalam kebun ini...yang aku akan ingat adalah penyubiru siap wat huruf PB sebagai trademark nama dia kat kebun dia tu...memang menarik je....

semoga kawan2 aku bergembire dan mendapat apa yang diimpikan di kebun atau ladang ternakan masing2 yea...aku pun happy je main game ini...di kala sedang stress dan banyak kerja game ini membuatkan kita lupa sekejap segala tension yang berserabut di otak ini....


kat atas ini adalah kebun yang aku ada skunk ini...kalu perasan my target untuk mencecah RM 100,000.00 akan tercapai gak...maybe hari ini aku akan mencapai nya dan boleh la aku membuat decaration untuk kebun aku itu....bestnya kalau segala apa yang ada dalam game ini jadi kenyataan...confirm hari raya ini meriah coz ada kambing, ayam, lembu dan duit yang banyak boleh digunakan semasa hari raya...namun itu adalah hanya khalayan semata-mata....
sesapa yang belum mencuba bermain game ini, cuba la confirm tidak menyesal namun menyeronokkan kepala hotak yang sedang stress dan berserabut...

2 comments:

nanonano said...

oowhh ni kerja akak kat opis hr2 yerr...
:p

Jard The Great said...

owh.. bulan puasa tak bnyk keje kan? kan?