Terima Kasih Sahabat

14 September 2009

rezki Allah...


semalam aku berbuka sorang-sorang sedih tau tapi nak wat camne kan...kena la terima kenyataan...my hubby shift malam...rasenya dah masuk ramadhan ke 24 baru la aku meletakkan n3 bergambar apa yang aku makan...kalu tahun lepas apa yang aku masak akan aku letak di blog ini...nampak sangat tahun ini kemalasan tahap gaban.... 

semalam adalah hari paling malas nak memasak...aku hanya membeli di pasar ramadhan...untuk kali ke 2 di tahun ini aku pergi ke pasar ramadhan setiawangsa...kira popular gak la pasar ramadhan ini coz penah masuk rancangan shamsul the bazar ramadhan kat TV3...punyela ramai manusia di pasar ramadhan ini...walaupun ujan tapi orang berjalan maintain je macam biasa je...

aku gi beli nasi kerabu + ayam percik....aku dah penah gi beli sekali...rasenya sedap dan okla....tapi agak mahal sikit la....almaklumla maybe semua harga barang naik kot....dan untuk sampingan aku beli kuih pelita...

memang Malaysia ni punye banyak makanan...aku jadi blur je bila masuk pasar ramadhan ini....coz bila terlalu banyak makanan tak tahu nak pilih apa...masa tu jugak la tekak kita rase blur je tak tau nak makan apa...segala macam nasi, kuih dan air yang ada....memang orang Malaysia akan mati kerana banyak sangat makan bukannya mati sebab tak makan...ntahlah...yang pasti aku bersyukur dengan kurnia rezki Allah ini...Malaysia aman dan makmur insya'allah sehingga bila-bila...

2 comments:

pB said...

best tuuuuuuuuuu

13may said...

dam dam dumm...bunyik mercun :D

selamat hari raya :)