Terima Kasih Sahabat

18 November 2009

ayam penyet...



petang semalam kelas aku cancel memang best la sekali sekala takde kelas ....terus aku call my hubby yang sedang bercuti di rumah....aku nak ajak my hubby gi jalan2....dah lama rasenya tak gi berdating....bz dengan keja dan kelas....

aku ajak my hubby gi wangsa walk mall yang baru bukak di wangsa maju...satu tempat yang cantik dan santai...coz shopping mall ni dikelilingi dengan pejabat2 yang banyak disekelilingnya...kira shopping mall ni berada di tengah tengah area pejabat la...that means boleh datang mengular kalu malas nak wat keja....

mungkin shopping complexnya masih baru, environmentnya pun masih cantik, berkilat dan tak ramai sangat orang...maybe orang orang takde gaji kot...aku just pusing2 je kat sini....akan dibuka panggung wayang dan bowling kat sini...nanti lagi meriah la...tak payah nak gi jauh2 menonton wayang....

dah penat pusing my hubby ajak gi makan ayam penyet...dalam fikiran aku hanya terfikir ayam yang kena lenyek dengan lori ke....makanan popular dr negara seberang iaitu indonesia...katanya dari jawa timur....nama kedai ni ayam penyet ria....berada di luar wangsa walk mall....my hubby kata dia penah tengok kedai ni ramai orang masa hujung minggu....tapi semalam macam tak ramai sangat orang masa kami masuk tu....

my hubby order ayam penyet dan nasi putih...aku hanya order air ice lemon tea...tak terasa pun nak makan ayam penyet tu....maybe aku tak berapa suka sangat ayam kot ada memory pahit disebaliknya tu yang wat aku tak boleh nak makan....aku just mengacau my hubby makan....


my hubby kata sedap....tapi sambalnye tu pedas...aku nampak macam nasi ayam dara je macam kat kl ni...tapi my hubby kata ayamnye rase lain....masa my hubby makan aku melihat menu yang ada di kedai ini...baru la aku perasaan yang selama kat kedai2 indon letak pasal lele penyet tu rupanya ikan keli...aku ingat kan apa bendalah la lele tu...ingatkan sejenis makanan laut macam kerang ke...bunyi nya macam lala je....

pas makan kami gi solat maghrib...pastu gi beli roti boy yang panas2...yang aku geram sangat tu kalu budak cina yang jadi cashiernya...memang takde manner langsung...dah la bagi duit baki tangan kiri bagi roti pun tangan kiri jugak...nasib baikla ucapan terima kasih tak lupa diucapkan...kalu tak mahu aku pulang balik roti tu....aku rasa la budak cashier ni gi patutnya gi seminar customer service...tau la macamne nak melayan customer....barulah customer cam aku ini tak berangin satu badan...

keluar dari shopping mall tu aku ajak my hubby gi makan char kuew tiaw di setiawangsa....lagi best dari makan ayam kena lenyek penyet tu....aku memang suka makan char kuew tiaw kat situ...dengan udang yang banyak dan kuahnye memang sedap la...kena la dengan tekak aku ini...

alhamdulilah mu hubby dapat makan ayam penyet dan aku dapat makan char kuew tiaw....dating yang simple, sekejap tapi memberi memori yang terindah dalam percintaan kami... insya'allah...


1 comment:

Mr PenyuBiru said...

pernah dengar tapi tak pernah makan pun.mungkin bukan selera aku kut.sama aa kita.