Terima Kasih Sahabat

09 November 2009

pengalaman 9 Noc 2009...

hari ini dalam sejarah (9 November 2009) dan memang pengalaman yang amat menarik bagi aku dan suami....pengalaman yang amat sukar diperolehi namun amat mendebar dan membahayakan...

ibu dan bapa mertua aku balik ke kampung ujung minggu lepas naik teksi bapa mertua aku tujuan untuk berubat mak mertua aku di baling kedah....nak jadikan ceta malam tadi my hubby call la bapa mertua aku nak tanya sudah berada di mana...almaklumla mesti la my hubby risau kerana mak dan bapa mertua aku hanya balik kampung berdua je....katanya dah berada di behrang....masa tu dalam kul 12 tengah malam....bapa mertua aku nak buat rekod katanya tak mau berhenti dari taiping hingga ke KL....

aku dan my hubby pun masuk tido dalam kul 1.00 pagi...kami dah rasa lega la coz dah tak berada jauh dari KL dah...tapi dalam kul 1.30 pagi handset my hubby dah berbunyi...panggilan dari bapa mertua aku...my hubby yang dalam mamai2 menjawab call tersebut...ingatkan bapa mertua aku nak bagitau dah sampai kat umah ke...tapi sebaliknye telah berlaku....teksi bapa mertua aku mengalami kerosakan iaitu tak boleh nak 'start' di perhentian tanjung malim katanya....bapa mertua aku tak nak menyusahkan my hubby tapi sapa lagi yang dia nak harapkan....bapa mertua aku minta my hubby datang untuk jammer teksinya tu...

dalam pukul 2.00 pagi aku dan hubby kuar dari rumah untuk ke perhentian sebelah tanjung malim...gi stesen minyak untuk memenuhkan minyak dalam keta dan nak pam tayar keta....kami menuju DUKE terus exit ke Behrang...dalam kul 3.10 pagi kami dah exit ke behrang dan terus wat u-turn utk ke KL...macam kelakar je coz aku hanya berada di negeri perak darul ridzuan dalam 8 minit je....macam2 kan...

bila dah patah balik kami call bapa mertua untuk tanya dia berada di mana...yang wat kami cuak coz mana ada perhentian sebelah tanjung malim tapi yang ada adalah RNR Ulu bernam...bila aku tanya bapa mertua aku abah kat Ulu bernam ke dia kata bukan...kami berdua dah rase cuak...takkan kami silap...aku terus bagi handset kat hubby...rupa2 nye memang benar la bapa mertua aku berada di RNR Ulu Bernam tapi bukan di hentian sebelah Tanjung Malim...kalu dah panik tu semua tempat nampak sama je...

setelah di jammer teksi tu rezeki kami baik...teksi bole dihidupkan tapi dengan tiada lampu....nak jalan pun dalam 60km/jam...my hubby terpaksa ikut rapat dari belakang dan menggunakan lampu harzard...memang berderau jalan dalam keadaan slow dan teksi yang gelap ni...tambahan plak waktu tu semua bas dan lori bawa laju2...aku lagi bertambah risau dengan my hubby yang mengantuk masa tu dan dengan membawa kereta dalam keadaan slow...kalu ikutkan boleh sampai KL dalam tak sampai satu jam tapi perjalanan pagi tadi memakan masa hampir 1 jam setengah...

aku dan my hubby memang puas berdoa agar kami selamat sampai ke KL dengan selamat...yelah takutla kena sodok dek lori atau bas dari belakang....memang pengalaman yang amat mengerikan bagi kami berdua...dengan keadaan mengantuk dan kereta yang dipandu perlahan...

alhamdulilah kami sampai di KL dalam kul 5.30 pagi....aku dan my hubby terus bersiap untuk ke opis...lepas solat subuh kami terus bergerak ke opis...dan dalam sejarah aku punch card pukul 6.15 pagi...memang terawal giler dari semua orang...

aku masuk surau terus tido kat surau coz mengantuk giler...yang buat aku bernasib baik plak coz internet down...boleh la aku lari gi tido sekejap sebelum aku mengemaskini laman web yang baru ini....

memang pengalaman yang amat sukar diperolehi
namun berbahaya.....

2 comments:

ad3ck said...

Wah, cerita yang debaran ehehehe. Cantiklah laman web baru ini ;).

Jard The Great said...

hehe.. seb baik sampi dgn selamat..

errr.. kak.. asal dari baling kedah ke? camna nk gi sana dari KL?