Terima Kasih Sahabat

31 December 2009

azam berazam...

hari ini merupakan hari terakhir bagi tahun 2009....tahun yang akan meninggalkan kita untuk selamanya tanpa menoleh ke belakang lagi....kita sebagai manusia ini perlu memandang ke hadapan untuk menjadikan hidup ini lebih bermakna dan beerti...

segala apa yang berlaku untuk tahun ini jadikan ianya sebagai pengalaman dan tauladan untuk tahun hadapan dan mendatang....jangan mudah berputus asa dengan apa yang terjadi, jadikan ianya semangat dan tanamkan azam untuk menghadapi segala yang telah ditentukan oleh Allah kepada kita....

kita hanya mampu merancang namun Allah menentukannya....kita hanya perlu berusaha agar kehidupan lebih bahagia, sempurna, gembira, ceria dan bermakna....

aku tak tahula azam aku untuk tahun 2009 ini telah tercapai ke belum...susah nak cakap coz hanya aku sendiri yang menilainya...namun aku belum berkesempatan untuk menilai dan memberi markahnya lagi....

azam aku untuk tahun 2010 ni plak macam2 perancangan tersemat dalam otak dan fikiran ini...namun nak ditunaikannya tak tahula either mampu ke tidak....aku akan cuba yang terbaik....apa yang aku nak buat yea???aku takut awal2 je aku bersemangat lepas tu hampes!!!coz aku tahu sapa diri aku ini...

* aku ingin menjadi seorang isteri yang mithali, anak dan menantu yang solehah, pekerja yg berdedikasi & bertanggungajawab, pelajar yang tekun, kakak yang dihormati, kawan yang boleh berkongsi suka dan duka, khalifah Allah yang menurut perintahNya dan meninggalkan laranganNya...
* nak buat amal ibadat yang lebih lagi untuk tahun ini...insya'allah...
* nak mula bawa kereta...walaupun aku dah ada full lesen tapi aku ini ada perasaan takut gak...kereta aku dah ditukar kepada auto...insya'allah aku tak mau menyusahkan my hubby lagi...
* nak rajin-rajinkan diri untuk bersenam....tapi aku takut masa je yang tak mampu untuk aku kejar...aku akan cuba...
* nak buat semua kerja yang diarahkan dengan baik, menepati masa yang ditetapkan dan bertanggungjawab....
* nak lebih banyak menulis kat blog sebagai kenangan masa hadapan...semenjak dah bertukar ke facebook ni blog seumpama dianak tirikan...
* nak sangat ada handphone baru, kamera DSLR, nak gi bercuti kat banyak tempat tapi mampu ke aku nak beli ye???
* insya'allah aku akan cuba buat yang terbaik untuk my family, my karier, my study dan myself...

tak larat aku nak listkan apa yang aku nak buat tahun 2010...insya'allah aku akan cuba buat yang terbaik...namun semuanya terpulang pada Allah...aku hanya merancang dan berusaha yang terbaik untuk melaksanakannya
....


selamat tahun baru 2010 aku ucapkan pada semua kekawan aku....semoga azam kalian akan tercapai untuk tahun hadapan juga...insya'allah...

1 comment:

Jard The Great said...

happy new year kak.. ehehe =)