Terima Kasih Sahabat

07 December 2009

hanya Allah mengetahuinya...

aku terasa sedih sangat...aku terasa diri aku terlalu bodoh lemah sangat...aku tahu kekurangan diri aku...aku sedar sapa diri aku....aku rasa diri aku ini tidak wujud di kalangan mereka....aku ini tak pakar dalam sesuatu bidang pun...aku rasa diri aku kecik sangat di mata orang yang 'berpangkat besar' ini....

lately ini aku rasa tertekan sangat....buat macamne bagus pun masih orang lain yang dia nampak...skrg ini aku hanya mendiamkan diri sahaja...buat apa aku nak menonjolkan diri jika memang diri ini tidak diperlukan...buat apa aku nak menyibukkan diri jika benar aku tidak berbakat dan tidak berkebolehan dalam bidang tu....

aku tidak mahu memberontak...baik aku diam sahaja asalkan semua kerja yang diarahkan aku lakukan...aku malas nak ambik tahu kalu hal-hal yang tidak berkaitan dengan aku...baik aku mendiamkan diri daripada menonjolkan diri yang sememangnya orang tidak pernah perasan pun kehadiran aku ini....panggilan nama aku pun tidak pernah betul buat apa aku nak menyibukkan diri...

aku lebih suka mengambil sikap low profile dan sikap mendiamkan diri....malas nak memeningkan kepala hotak ini yang sememangnya pelbagai lagi masalah yang harus aku fikir....baik aku selesaikan masalah yang selama ini aku tanggung....buat apa aku nak peningkan kepala ini....aku nak berfikiran positif dan sentiasa gembire, ceria , tersenyum di mata orang walaupun di hati ini hanya Allah saja yang mengetahuinya...

Ya Allah berikan aku kekuatan, semangat, kesabaran dan ketabahan untuk menghadapi segala dugaan yang kau berikan kepada ku ini....aku tidak mahu tertekan dan sakit kepala....aku nak hepi sahaja....

-- tak sangka ini adalah entry aku yang ke 400 untuk blog kesayangan aku ini...tahniah dan syabas...tak sangka apa yang aku tulis dan merepek di blog ini sehinggakan sudah 400 entry...alhamdulilah...segala isi hati aku tercatit di dalamnya walaupun bukan keseluruhannya --

1 comment:

Jard The Great said...

tekanan dgn keje ek.. huhu.. sabarla ye..