Terima Kasih Sahabat

30 December 2009

imbauan 2009....

pelbagai kenangan manis, indah dan pahit yang telah aku tempuhi sepanjang tahun 2009....mengajar aku untuk menjadi seorang khalifah Allah yang selalu bersyukur kepadaNya, menjadi seorang isteri yang bertanggungjawab dan mithali, menjadi seorang anak dan menantu yang solehah, menjadi seorang pekerja yang berdedikasi dan menjadi seorang pelajar yang bertanggungjawab untuk mengejar cita-citanya....

di sini aku ingin mengimbau segala memori dan kenangan manis serta pahit yang telah terjadi di dalam kehidupan aku sepanjang tahun 2009 ini...

Jan

aku kehilangan seorang ayah saudara yang paling banyak membantu kami sekeluarga...semoga arwah pak lang akan dicucuri rahmat olehNya...

Feb
aku telah menyambut sambutan hari perkahwinan aku yang ke-4 bersama suami tersayang....
aku mendapat keputusan peperiksaan yang amat memeranjatkan mengembirakan aku...alhamdulilah...

Mac
aku mendapat sebentuk cincin daripada my hubby sempena ulangtahun perkahwinan kami....
aku telah mendapat dugaan yang maha hebat oleh Allah namun insya'allah aku kuat untuk menghadapinye....insya'allah...

April
aku dan hubby menyambut ulangtahun pekenalan yang ke-11 tahun...
aku telah pegi ke Port Dickson untuk menyiapkan laporan AKICT 2009...

Mei
laporan AKCIT 2009 anjuran MAMPU telah selamat disiapkan untuk projek Talian Nur 15999....aku mendapat banyak pengalaman dalam menyiapkan laporan AKICT ini....

Jun
menghadapi exam semester 2 yang penuh dengan killer paper....
aku telah dapat menyiapkan laman web KESKEB yang perlu disiapkan dalam masa sebulan sahaja....dah la bulan ini aku penuh dengan kesibukan dengan kerja dan exam....

Julai
aku telah mendapat rezki dari Allah iaitu microwave salah satu my wishing list ...microwave ni diperolehi daripada my hubby yang menang pertandingan karoeke....alhamdulilah...

Ogos
bulan Ramdhan yang penuh dugaan bagi aku setelah diduga pelbagai rintangan di dalam rumahtangga...hanya Allah yang mengetahui segalanya....aku seperti sudah berputus asa dan kecewa sesangat...
aku telah kehilangan seorang jiran yang amat rapat dengan family aku sejak dari kecil lagi....semoga arwah cik norsiah dicucuri rahmat olehNya...

Sept
aku telah menyambut hari kelahiran aku dan my twin yang ke 31 tahun dah tua rasenya ...
aku dan kekawan BPM kehilangan sorang boss yang amat berdedikasi iaitu our big boss iaitu Pn.Azlina telah bertukar ke Kementerian Kewangan...banyak pengalaman yang aku belajar daripada Pn.Azlina....aku akan mempraktikkannya dalam bekerja...insya'allah...
aku dapat PC baru jenis HP setelah DELL berkhidmat hampir 3 tahun...
menghadapi dugaan di alam rumahtangga yang maha hebat pa 090909...hanya Allah sahaja yang tahu segala apa yang tersirat di dalam hati ku ini...bulan yang penuh rintangan dan dugaan...

Okt
aku telah pulang ke kampung my hubby di taiping untuk berhari raya pada hari ke 5 raya ...memang seronok sangat beraya di kampung...almkalumla aku tak penah rase pengalaman beraye di kampung....

Nov
kesibukan kerja yang teramat sangat...dan ditambah dengan pelbagai assignment yang perlu disiapkan...

Dis
aku telah mendapat my wishing list iaitu sony mp3 dan broadband yang amat aku idamkan....alhamdulilah...
telah menghadapi exam sem 4 yang penuh cabaran dan takut sangat untuk mendapat keputusannye....
telah pergi retreat BPM ke Desaru...sebuah pantai yang cantik walaupun perjalanan yang amat panjang....

segala kenangan dan memori manis dan pahit ini akan aku jadikan sebagai pengalaman yang amat berharga untuk aku meneruskan kehidupan yang akan datang....yang manis akan ku simpan hingga ke akhir hayat....memori pahit akan aku jadikan pedoman yang lebih baik dalam kehidupan aku...

apa yang aku dapat katakan tahun 2009 adalah tahun hitam yang penuh dugaan dan rintangan di dalam rumah tangga terutama tangungjawab aku sebagai sorang isteri...memang benar orang katakan kita adalah pelakon yang hebat di atas pentas kehidupan yang diarahkan oleh kita...kita akan cuba berlakon dengan sebaik mungkin untuk mengaburi mata orang lain yang kehidupan kita ini sebenarnya baik saje namun hanya Allah saja yang tahu apa yang bergelodak di dalam jiwa ini....

akan aku jadikan tahun 2009 sebagai tahun yang penuh dugaan dalam kehidupan ku ini...aku akan cuba buat yang terbaik untuk tahun 2010....insya'allah....pengalaman yang aku perolehi akan ku gunakan tahun hadapan
....

No comments: