Terima Kasih Sahabat

27 December 2009

kenangan yang terindah....


Aku rasa semalam ramai yang menonton tayangan filem Titanic di TV2… ramai jugak yang keliru untuk memilih drama Melayu di TV3 bertajuk Nizam Kambing lakonan Pierre Andre atau Titanic…aku juga dalam dilemma memilih untuk menonton…yang pastinye aku tengok kedua2 ceta tapi aku lebih menumpukan sepenuh ceta di TV3…bila dah abis drama melayu tu barula aku menonton ceta Titanic tu coz dah banyak kali aku menengok ceta ni sehingga dah hafal jalan cetanya….bila iklan di TV3 aku pusing TV2 sampailah abis ceta melayu tu….

filem Titanic adalah filem yang banyak kenangan bagi aku dan my husband….aku masih ingat lagi ceta ini ditayangkan sekitar tahun 1998…memang hot dan hangat sangat ceta ini…masa tu semua orang nak mencari loket biru Titanic tu….memang cantik sangat….

Tahun 1998 adalah tahun yang amat bermakna bagi aku dan my hubby…ini adalah tahun yang banyak memberi makna dan kenangan manis antara kami….tahun menemukan cinta kami berdua, menyatukan cinta kami berdua sehingga sekarang….

Filem Titanic ini adalah filem pertama yang aku dan my hubby tonton setelah bergelar pasangan kekasih setelah termeterinya percintaan kami pada 16 April 1998….rase nak sangat kembali pada tarikh dan tahun tersebut…namun adalah amat mustahil sekali….kenangan tersebut hanya akan terimbas di fikiran aku ini…aku akan tersenyum sendirian mengingatkan kenangan manis tersebut….

Aku masih ingat aku menonton filem terhangat di pasaran ini di panggung wayang Pertama Kompleks KL skrg ni panggung wayang tu dah tutup pun ....masa tu tayangan filem ni dah nak hampir habis dah tayangannya....namun rezki kami berdua, kami menonton kalu tak salah lagi 2 hari nak abis tayangan filem ini….tak salah aku masa tu tinggal tayangan tambahan saje….panggung wayang semuanya dah abis ditayangkan cuma di sini sahaja yang ada….

Percintaan antara Jack dan Rose dalam ceta tersebut sungguh romantik sangat…namun yang kesiannya percintaan mereka tidak selamanya hanya sebentar cuma….masa tu aku terfikir adakah percintaan kami akan berpanjangan atau hanya sementara sahaja seperti dalam ceta tersebut….

alhamdulilah percintaan kami telah berlangsung hampir 5 tahun, pertunangan selama 2 tahun dan di alam rumah tangga perkahwinan sudah hampir 5 tahun….aku sudah bersama my hubby hamper 12 tahun rase macam sekejap sahaja tapi dah begitu lama rupanya….pelbagai dugaan, rintangan dan dugaan yang telah kami lalui sehingga sekarang…..aku penah ada pengalaman putus cinta dengan my hubby ketika tu…namun jodoh kami kuat agaknya, kami masih bersama sehingga sekarang….aku bersyukur pada Mu Ya Allah kerana menemukan kami dan memanjangkan jodoh kami berdua sehingga skrg dan untuk selamanya insya’allah….

That why aku terlalu suka sangat ceta Titanic ni termasuk semua lagu filem tersebut terutamanya My Heart Will Go On nyanyian Celion Dion….aku ingat lagi masa tu my hubby siap hadiah kan kaset OST filem tu….masa tu zaman kaset lagi mana ada mp3 macam sekarang….namun aku ralat sangat coz kaset aku tu dah hilang sbb bagi kawan pinjam dan tak dipulangkan….aku rindu sangat dengan kaset tu coz ianya adalah sebahagian daripada kenangan kami berdua….

Aku berharap sangat moga percintaan dan perkahwinan kami berdua akan kekal untuk selamanya jika diizinkan oleh Mu Ya Allah….kami hanya memohon, merancang segalanya namun semua ditentukan....

1 comment:

ad3ck said...

Tak tgk dah Titanic tuh, dulu da 8 kali tengok ehehehe.