Terima Kasih Sahabat

24 December 2009

retreat BPM part I...


yang pastinye n3 yang aku nak tulis adalah ceta yang dah basi hampir 2 minggu berlalu...namun aku dah berjanji nak berceta di blog kesayangan aku ini sebagai kenangan aku dan pada kekawan opis aku yang lain kalu ada kekawan opis yang membaca la...perasan kan aku ni ada orang yang baca...

retreat BPM 2009 ini kami buat di Desaru, Johor...rasenya plan last minute...preparation hanya dalam masa sebulan je...plan pertama kami nak gi ke pulau langkawi sbb utama nak gi shopping tapi hampa semua hotel dah penuh...pastu cari di Pulau Pinang, Melaka dan last choice Johor Bahru....

yang masaknye aku dan kekawan iaitu oja, pn.noraini dan kak limah mencari dan menelefon semua hotel yang bersesuaian...coz kami berempat di tugaskan di dalam ajk penginapan....satu pengalaman yang menarik dan membebankan di dalam ajk penginapan ni...daripada mula ditugaskan sehingga akhir retreat masih belum selesai lagi tugas kami....

aku yang dapat tempat di Desaru ni....aku dah give up menelefon semua hotel dan chalet yang ada tapi semuanya penuh coz cuti sekolah...aku boleh call hotel kat desaru ni dan nak tanya hotel mana lagi yang berada di sana...coz aku dah buntu nak cari di mana cari dalam laman web semuanya dah fully book....nasib baiklah customer service hotel tu bagi satu hotel baru...nama hotel tersebut adalah Lotus Hotel...aku terus cari pak google dan dapatla no phone yang aku cari tu...

alhamdulilah masih ada kekosongan dan wakil hotel tu akan berjumpa aku untuk beri penerangan...memang rezki kami agaknya....petang tu jugak en.sid tu datang...masih ada kekosongan dengan tarikh yang kami nak pergi tu....pada plannya kami akan pergi pada 18-20 Dis tapi ditukar pada 11-13 Dis 2009...kalu pergi pada 18hb tu memang confirm aku tak pergi coz nak exam...memang rezki aku kot coz last retreat di Cherating aku tak pergi pun...

sambungan.....Desaru tunggu ketibaan kami....

No comments: