Terima Kasih Sahabat

01 January 2010

412 : hari pertama di tahun baru

sudah hampir 12 jam berada di tahun baru...rase macam takde apa2 yang menarik berlaku dalam kehidupan ini...kehidupan berjalan seperti biasa saje...cuma malam tadi tido lewat dari biasa...tengok sambutan tahun baru dan baru2 berjinak-jinak nak buka nota untuk last paper aku next week...

hari ini aku nak masak untuk my hubby...kesian kat my hubby jarang dapat makan masakan dari air tangan bini sendiri...aku cadang nak masak kari ikan, sambal udang, sambal belacan dan sayur....masak simple2 je almaklumla makan 2 orang je kan...

hari ini aku nak berlatih bawa keta kembali....almaklumla keta dah ditukar ke auto...semalam petang masa balik keja my hubby dah paksa aku bawa keta tu....memang cuak giler la...coz aku memang takut kat bukit + traffic light....takut keta mengundur la katakan...tapi bila dah tukar ke auto keta takkan mati dan mengundur rupanye...just tekan minyak je...macam best la plak...wat pertama kalinye juga aku memarkingkan keta aku sendiri dengan bantuan my hubby setelah memperolehi lesen hampir 3 tahun...macam lawak pun ada....aku kena tanamkan semangat keyakinan yang kuat...kalu tak memang confirm la tak boleh nak bawa....no accuse lagi untuk bawa keta lepas ni...my hubby dah warning awal2...

insya'allah aku akan cuba bawa dan tanamkan semangat serta keberanian...

2 comments:

green apple said...

best bwk keta auto kalau masuk KL, rasa rilek je sikit tak tensen kalan jam.

risanur said...

green apple >> mmg betul la kalu bawa keta rase rilex je...tapi risa takde pengalaman lagi dlm situasi jam...