Terima Kasih Sahabat

03 January 2010

415 : aktiviti hari ke 2 2010








semalam aku dan hubby pergi menghadiri kenduri kawin anak jiran aku di gombak....yang pastinye aku perlu memandu kereta dari setiawangsa ke gombak atas nasihat my hubby untuk memantapkan keyakinan aku dalam pemanduan....alhamdulilah walaupun hati aku masih berdebar2 aku kuatkan jua semangat...kau tidak sampai bila aku nak memandu kan...aku berani kan diri ini...insya'allah aku mampu lakukan...

aku nak ceta kenduri kawin yang aku hadiri ini...pengantin perempuan nye berusia 17 tahun (betul2 baru abis SPM) dan pengantin lelakinya plak berumur 19 tahun...bak kata suami aku pengantinnya macam budak2 je...macam bebudak main kawin2 je aku tengok...kalu dah jodoh memang tak boleh nak dihalang dan disekat...pengantin perempuan ni ada 3 orang kakak yang masih belum berkahwin...kami jiran2 ini hanya mampu berdoa agar rumahtangga yang dibina oleh mereka ini akan bahagia selamanya...jangan la ada penceraian kerana umur mereka terlalu muda sangat untuk menempuh alam rumah tangga...

balik dari kenduri kawin, my hubby ajak aku gi taman tasik titiwangsa untuk memantapkan lagi skill pemanduan...my hubby soh aku memandu untuk berasa pengalaman sendiri...aku bawa sekali 2 orang adik perempuan...kesian kat anak2 buah aku kena tinggal...nanti yong bawa semuanya gi jalan2 apabila skill pemanduan yong dah bagus dan tanpa pemerhatian dari uncle lagi...bukannya tak nak bawa diorang tadi tapi my hubby takut aku tak boleh nak concentrate untuk memandu nanti....orang baru belajar katanya...

sampai titiwangsa my hubby dan adik perempuan aku ajak naik macam sampan tu (aku tak tau apa nama permainan ni)...yang pastinye kena kayuh pakai kaki...yang lawaknya kami bertiga pakai baju kurung memang susah la nak mengayuh pedal kaki tu...aku bernasib baik coz my hubby yang mengayuh benda tu...aku just rilek je....

memang best naik benda ni...yelah menikmati pemandangan taman tasik titiwangsa dari tengah tasik....tapi yang tak bestnye masa tu dah hujan renyai-renyai...aku takut hujan lebat je, yelah kitorang berada di tengah tasik, takut something yang tak elok berlaku...kami hanya mengayuh benda tu dalam masa 15 minit...tu pun dah tak larat...

nanti aku dan my hubby akan datang lagi ke taman tasik titiwangsa ni coz macam2 riadah yang boleh kita lakukan...tapi semua tu akan dilakukan masa aku bercuti sem nanti...walaupun tempat study aku di sini tapi bukannya datang utk lepak2 tapi untuk belajar... tanggungjawab sebagai pelajar perlu diutamakan untuk menjamin masa hadapan yang gemilang....

3 comments:

Ibu Iman said...

mak ui.. mmg cm main kawen2 jer.. awai toi kawen..

akak x berani nk drive ke? xpe.. slowly.. nnt dh kompiden mst x lekat kt umh.. hihi

~aNieQa~ said...

uhuks..dh namanya jodoh...
kene byr ke kak main bnda tu??mcm best je...hehehe

risanur said...

ibu iman >> mmg macam main kawin2...akak mmg tak berani bawa keta kalu manual...skunk ni dah auto senang la sikit...

anieqa >> mmg dah jodoh pun....a'ah kena bayar...satu benda tu RM 3 je..murah je...