Terima Kasih Sahabat

30 January 2010

437 : keliru sudah...


Nokia E71 Nokia E72


kekadang aku sendiri dengan diri aku sendiri....terutama kalu nak beli barang...yelah kekadang aku rasa diri aku ni pelik, cerewet dan berkira sangat kalu nak beli sesuatu barang tu....kesian kat my hubby...coz selalu nye kalau aku nak beli something barang aku ajak my hubby gi survey harga kat banyak tempat...aku takkan beli barang tu terus...sekurang2nya aku akan buat perbandingan barang, kualiti dan macam2 lagi...

mungkin aku ini kedekut sangat kot nak beli barang kot...yelah bukan senang nak kumpul duit tambahan plak aku in jenis yang pakai sesuatu barang tu akan lama angkat bakul sendiri plak ....tambahan plak kekadang tu aku akan fikir betul2 jika nak beli barang tu...betul2 penting ke atau sebaliknye...ye la duit tu kekadang bila kita beli barang je, masa tu juga ada je kegunaan duit untuk perkara kecemasan lain...tu yang aku kena fikir masak2 tu...

sekarang aku tengah berfikir, mensurvey harga, spesifikasi handphone...aku nak beli handphone nokia E71...aku dah jatuh cinta dengan handphone ni masa mula2 keluaran nya pada tahun 2008 tak salah aku...masa tu aku nampak kawan kat opis yang pakai...aku nampak sangat cantik dan elegan gitu...

mungkin handphone tu salah satu my wishing list untuk tahun ini...kononnye!!!
semalam aku mengajak my hubby gi survey harga handphone di carrefour...sebelum tu aku dah tanya beberapa orang kawan tentang harga pasaran skrg, tempat nak beli dan spesifikasi yang ada di dalam handphone tu serta perbandingan dengan handphone lain...

aku gi malam tadi untuk surve harga...majoriti range harganye memang tak lari dari kawan aku katakan...tapi yang menjadi kekeliruan bagi aku skunk ini either nak ambil Nokia E71 atau E72...perbezaan harga dalam RM 300...E71 dan E72 ni sama je dari segi saiz dan spesifikasinye tapi bezanya dari memory card di dalam handphone, cameranye lebih cantik lagi dan keypad sensor untuk surf internet...tu yang buat aku keliru sangat....

tapi kalu ikut rega macam banyak gak la perbezaan dia...cuma beza 3 je yang dari segi kecanggihannya dari E71....adohai!!!pening kepala aku skunk ini....kesian kat my hubby kena melayan isteri dia yang dalam kekeliruan dan kecerewatan....

aku rasa aku perlu fikir secara mendalam lagi...apa yang perlu aku amik...coz aku ini agak kedekut gak nak kuar kan duit tapi spesifikasi nya yang lebih....

Ya Allah moga aku diberikan petunjuk....moga aku akan mendapat hidayah handphone mana yang akan aku beli...lagi lama la aku nak fikir cam gini...ntah2 akan beli lagi 3 atau 4 bulan lagi....itu la aku....

4 comments:

Ah Fatt said...

hehe. buat isthikarah ler

KV said...

e72 la. My hubby pakai best jer.

~syasya sulaiman~ said...

err.. blackberry la.. heheh.. rasanya better go for e72.. sbb baru nya model..

risanur said...

ah fat >> nak beli handphone pun nak wat isthikarah??tq ur suggestion...

kv >> tu la pasal..

syasya >> taknak blackberry...tu pk nak ambik yg latest tu...