Terima Kasih Sahabat

03 February 2010

439 : trauma

aku masih lagi mengigil, terbayang2 wajah lelaki tua tu....seumpama macam tengah tido saje...aku berharap sangat lelaki tua itu tiada apa-apa yang berlaku...

pagi tadi aku gan hubby kuar macam biasa nak ke tempat keja...dalam kul 6.20 pagi...lalu kat jalan setiawangsa...sampai kat persimpangan jelatek, dari jauh aku nampak sebuah bas berhenti sebelah kiri jalan, keta2 semuanya dari kanan bagi signal nak ke kiri....nampak macam sebuah keta rosak...aku cakap kat hubby takkan keta rosak kat tengah2 traffic light kot....

bila aku lalu je kat sebelah keta gen 2 berwarna hitam, aku nampak kat depan cermin kereta tu macam retak dan bersepah2 barang macam baru pas accident....aku tengok masa tu semua orang dah mula nak berhenti....aku rasa kemalangan tu macam baru sangat berlaku...

sedang aku tengok keadaan keta tu, aku nampak sekujur badan lelaki tua di hadapan bawah kereta tersebut...tak bergerak2 macam tengah tido je...terus aku cakap gan hubby 'orang tua la yang accident, tak bergerak2 langsung badan dia'....

my hubby memang tak boleh nak berhenti coz kami mengejar masa, my hubby nak masuk keja kul 7 am...perlu menghantar aku kat jalan raja laut....tapi masa tu aku dah nampak sorang anggota polis wanita sudah berada kat situ, maybe dari pondok polis dato keramat yang berhampiran....

sehingga kini aku masih terbayangkan wajah lelaku tua itu....dan ketika ini juga aku berharap yang bapa aku selamat dalam perjalanan pergi dan pulang dia untuk ke tempat kerja...bapa ku memang akan menggunakan motor walau ke mana saje....

aku rase keta gen 2 tu laju dari setiwangsa dan motor tu nak masuk simpang ke jalan jelatek...dan bertembung di tengah2 traffic light tu...dan apa lagi kalu keta dan motor tak sempat nak brek, memang sah-sah lelaki tua tu melambung naik atas kereta tu dan jatuh ke bawah....

aku berharap sangat yang lelaki tua tu selamat...insya'allah dan keluarganya dah tau pasal kemalangan tersebut.....

sehingga skrg aku masih terbayang wajah lelaki tua tu dan masih mengigil....

4 comments:

~dARlee zURiS~ said...

dengar pun takut.inikan tengok dgn mata sendiri
harap2 pakcik tua tu hidup lah..

pB said...

ajal maut di tangan Allah

Ah Fatt said...

last week aku nampak 3 accident sepanjang minggu

memang tragis

risanur said...

darlee >> hope takde apa2 la yg berlaku...

pB >> betul tu kak pB...

ah fatt >> memang betul2 tragis la...