Terima Kasih Sahabat

10 February 2010

445 :

memang benar kata orang pasal 'DUIT' orang sanggup membunuh, sanggup bergaduh walaupun adik beradik...ini plak kekawan yang kita jumpa seharian di pejabat, sekolah atau kolej....memang sah kita tidak mahu tau apa masalah kewangan kekawan kita tu kan....coz kita sendiri dah ada masalah kewangan kita sendiri buat apa kita nak fikir masalah duit orang lain....

namun memang payah kita sebagai manusia hidup kat dunia ini kalu mementingkan diri sendiri....kita perlu sesuai kan diri dengan keadaan sekeliling walaupun kekadang kita rasa malas nak faham...biarlah kita dengan hidup kita, namun sehingga bila kita nak hidup dengan cara kita tanpa bercampur dengan masyarakat sekeliling....that why Allah mencipta manusia ni dengan pelbagai ragam, sikap dan sifat manusia.....kita perlu ada sikap bertolak ansur, saling memahami dan bantu membantu walaupun kita tak boleh nak absorb masuk dalam keadaan sekeliling....

entah apa la yang aku merapu pagi-pagi buta ini kan...apa yang pasti aku perlu memunasabahkan diri ini agar menjadi seorang insan yang tidak pentingkan diri sendiri, bertolak ansur dan saling memahami perangai manusia lain di sekeliling....insya'allah...

1 comment:

Ah Fatt said...

kalau manusia x banyak ragam
x syok ler
hehe