Terima Kasih Sahabat

07 April 2010

481 : termakbul niat...

alhamdulilah niat dan hasrat aku untuk membawa mak aku pergi jalan-jalan dengan kereta yang aku pandu sendiri akhirnya termakbul juga semalam....

aku bercuti dapat MC semalam dan memang aku dah rancang dengan mak dan adik-adik untuk pergi ke carrefour untuk membeli dan belah....walaupun jarak perjalanan yang tak jauh namun aku berpuas hati coz aku yang bawa pergi dan balik mak tanpa bantuan my hubby...

dan wat kali pertamanya aku membawa kereta ke kelas....takut dan mengerunkan gak coz aku perlu memandu sendirian pulang waktu malam di jalan tun razak yang memang banyak kereta laju-laju belaka...namun aku dapat mengatasi masalah tersebut...alhamdulilah...

pelbagi pengalaman yang aku tempuhi sepanjang membawa kereta semalam...dengan keadaan hujan lebat, parking yg penuh cabaran dan juga pemandu kereta yang wat kepala sendiri....mentang2 la diorang ni dah profesional...pastu boleh berlagak dan kuar dari simpang sesuka hati dorang....kita yang baru berlatih nak membawa terkial2 belajar ni terpaksalah membrek secara mengejut....memang kita perlu tumpuan yang lebih sesangat...kalu tak memang sah2 akan terbabas ke mana-mane ntah....minta la dijauhkan dari semua perkara yang tidak baik tu...minta dijauhkan...

sepanjang aku bawa kereta macam2 doa dan zikir yang aku baca...ye la masih baru dalam membawa kereta dan pelbagai rintangan yang perlu dihadapi...

No comments: