Terima Kasih Sahabat

18 April 2010

490 : kenangan di Gatsby Deodorant Street Fair...

tarikh : 17 April 2010 (Sabtu)
tempat : Berjaya Times Square
perkara : Gatsby Deodorant Street Fair
--------------------------------------------------------------------
alhamdulilah akhirnya perancangan 17 April telah diredhai oleh Allah...

aku dan adik aku suraya pergi juga ke Gatsby Deodorant Street Fair yang diadakan di Berjaya Times Square anjuran nuffnang dan Gatsby...punye ramai la blogger yang berkumpul di sini dan telah tercatat dalam rekod Malaysia seramai 518 orang blogger yang berada di event ini...aku rase bangga coz aku adalah salah seorang nye...almaklumla aku kan tak penah menyertai mana2 event yang melibatkan blogger setelah berkecimpung hampir 4 tahun...
pengumpulan blogger2...

lama sungguh nak kena beratur untuk register coz kena mengikut nama blog kita...masa ini punye ramai la blogger yang ada di Malaysia (kalu tak salah aku, majoritinye datang dari lembah klang)...kami diberi sebuah beg yang mengandungi t-shirt merah dan perlu menukarnya untuk memasuki dalam event ini...
selepas itu semua blogger perlu berkumpul untuk mengambil gambar untuk dimasukkan di dalam rekod Malaysia katanye...pastu ada pelancaran yang dibuat oleh nuffnang dan penyerahan sijil rekod Malaysia...dan selepas itu semuanye boleh main permainan yang disediakan....


di sini juga aku telah berjumpa dengan blogger yang selama ini di alam maya dan melihat muka-muka mereka ni di blog masing-masing...



blogger pertama yang aku jumpa luffy...

blogger pertama yang aku jumpa di sini iaitu kapten luffy...aku sms masa aku tengah register dan dia terus kol aku...pas abis register aku kol dia untuk berkenalan berjumpa sapa la gerangan kapten luffy ni...tinggi juga mamat ni rupanye...luffy datang bersama kawan dia tak salah faizul...thanks luffy kerana sudi berjumpa dengan akak di sini...luffy blogger pertama yang aku...memang dalam sejarah la...

jard yang concentrate utk mengangkat deodorant...

blogger kedua yang aku tegur jumpa adalah jard...aku tegur dia masa tengah pengumpulan blogger untuk menangkap gambar untuk dimasukkan dalam rekod Malaysia...jard nampak blur je masa aku tegur dia coz dia kehilangan kekawan dia...sorry jard menganggu konsentrasi jard dengan kekawan...

blogger sumi....

blogger ketiga yang aku jumpa ada sumi...memang dari awal lagi aku nak tegur sumi ni tapi aku takut salah...tapi aku tegur juga akhirnya...selama ini aku just respond dan komen dalam FB dan blog dia juga...tak sangka kita jumpa di sini juga akhirnya....



macam pemain profesional...

adik aku dapat kumpul 4 kiub merah...

aku dan adik aku main permainan yang dianjurkan di event ini...pelbagai permainan yang ada antaranya slam dunk, color bowl, golf, can smash, boling kelapa dan macam-macam lagi...setiap kali permainan yang dimainkan akan diberikan kupon untuk redem hadiah gatsby....yang paling teruja adik aku la coz semua permainan dia nak main termasuk la memanjat tower gatsby...bersungguh-sungguh dia memanjat dan akhirnya sampai juga ke puncak...baru puas ati katanye...



akhirnya sampai ke puncak...

sebahagian kupon yang kami menang...

aku telah memenangi 102 point dan telah meredem semua barangan gatsby yang ada di sini...aku dengar penerangan dari gadis2 gatsby di sini katanye deodorant tu untuk unisex...tapi majoriti barangan gatsby ni untuk lelaki...aku redem dan akan beri pada hubby dan adik2 lelaki ku...



sebahagian barang yang aku bawa balik...

kami menunggu hingga ke akhir event namun rezki tiada untuk lucky draw...walaupun tak menang dalam lucky draw tu namun aku seronok, gembire dan teruja dengan pertemuan dengan blogger2 ini...semuanya sporting2 belaka, seperti tiada sempadan antara kami walaupun tidak pernah mengenali sebelum ini...

moga masa-masa lain akan ada pengumpulan untuk blogger2 ini lagi dan silaturahim antara kita tidak akan putus insya'allah...

13 comments:

Jard The Great said...

hehehe.. kalut juga.. kawan ku berjaya dpt adiah cabutan bertuah..

Kapten said...

wah! aku mencipta 2 rekod ler ni
rekod gath terbesar
dan rekod blogger pertama akak jumpa

muahahaha... bangga! bangga!

risanur said...

jard >> takde rezki kali ni..next coming gathering jard akan bertuah...

kapten >> mmg patut berbangga pun...bukan senang nak bukan rekod...

Aidi-Safuan said...

wah,banyaknyer point. nak gel rambut boleh? :p

Qiha Aziz said...

akak, saya cam muka akak. tapi semalam saya nak tegur saya tak kenal. sorry.

otak ketat said...

wah! byk point akk dpt. hee. tak pasan la akk yg mane smlm. kalau tak bley tegur-tegur. hee. thanx follow blog sy :)

Mummy Zara Sofea said...

1st time join event nuffnang nie.best!!!

dude said...

alamak.
tu nama sebenar tu kak.
bahaya2.

risanur said...

aidi safuan >> tak bleh nak bg la coz dah bg pd hubby...nak blackberry boleh???hehehe...

qiha >> takpe pasni kita kenal2 yea...

otak ketat >> dah rezki...nati kita tegur2 dan berkenalan lebih rapat...

mummy zara sofea >> mmg best la..

dude >> tak boleh ke guna nama betul ke??tak sangka betul la plak...ingatkan org lain...

kak ina kl said...

salam perkenalan dari akak..ala apa salahnya tegur.akak tarak sombonglah..
tak per..insyallah lepas ni kita jumpa lagi yer..

first time tenguk muka kapten tu..handsome jugak yer

sumijelly said...

hehehehe...terima kasih la kerana sudi gak nak menegur...
sumi pun pasan x pasan jer...hahaha

anyway,...berjumpa gak kita..asyik berFB ngn blog jerkan?? hehehe

Sumijelly.com

Anonymous said...

А! C'est une si merveilleuse ressource utile que vous fournissez et vous donner gratuitement absent de la charge. J'aime voir les sites web qui comprennent l'importance de fournir une ressource de qualité utile et gratuite. Il s? L'ancienne ce qui se passe autour de revient programme.

Anonymous said...

As a Newbie, I am always searching online for articles that can help me. Thank you Wow! Thank you! I always wanted to write in my site something like that. Can I take part of your post to my blog?.