Terima Kasih Sahabat

19 April 2010

491 : macam-macam manusia....

aku memang dalam kegeraman dan tertekan sesangat....
kita tanya elok-elok boleh dia jawab nak tak nak je...
tapi bila orang lain tanya elok je dia jawab...
apahal ntah dengan manusia cam gini...
memang makan hati berulam jantung....


aku tanya untuk kepastian...
bukan sengaja nak buat tak tahu....
aku tahu la kau tu pandai sesangat...
tapi jangan la kedekut apa yang ada....


aku ini ada hati dan perasaan...
dah la aku dah cover keja yang patut kau buat...
aku tak kisah pun...
aku buat dengan seikhlas hati....
aku tahu kau sibuk...
tapi orang lain pun ada juga keja yang perlu dibuat...


macam-macam manusia disekeliling kita ni...
yang perlu aku faham dan tahu...
perangai dan sikap...
bila masa boleh ditanya...
bila masa boleh ditegur...
bila masa dia datang period...
bila masa dia bergaduh dengan awek atau balak...
bila masa mood dia ok...
bila masa sesuai untuk bergurau...


aku tak tahulah...
kalu sememangnye dia masalah dengan aku...
better bagi tahu kat aku...
pa masalah antara kau dan aku...
jangan ada simpan dendam dalam hati...
nati merana dan merosak jiwa....
aku memang tak boleh bekerjasama dengan manusia cam gini...


Ya Allah berikan aku kesabaran yang kuat...
untuk menghadapi semua manusia cam gini...
jauhkan aku daripada segala kekeruhan...
agar semuanya kembali macam biasa...
walaupun aku sememangnya makin hati....

2 comments:

Kapten said...

nampaknya x leh ler nak mintak tlg ngan mamat tu... cuba usaha lain kak

risanur said...

kapten >> mmg akak tak nak minta tolong dgn dia lagi pun....buat apa nak minta tolong kalu tak ikhlas nak menolong...