Terima Kasih Sahabat

22 April 2010

493 : soto berlada...

malam tadi aku dan hubby gi terjah makan di kedai yang masuk rancangan tv dalam jalan-jalan cari makan ahad lepas....yang serina redzuan jadi pengacara nye...kedai makan Soto Berlada...

kalu tak salah aku kedai makan ini katanya milik anak pelakon ruminah sidek atau mak mah....kedai ini terletak di jalan jelatek, memang dekat la dengan umah aku....that why aku dan my hubby nak gi mencuba...

selalunye kalau lalu di kedai ini takdelah seramai semalam....aku memang dah jangka akan ramai orang akan datang untuk mencuba makanan di sini....almaklumla dah masuk tv katanye....aku dan my hubby hanya naik motor je takut takde parking...kedainya terletak di tepi jalan....

sampai di sana memang ramai dan kena menunggu meja untuk makan....aku kena tunggu dalam 5 minit gak...siap dok kat depan meja orang tu bagi dia blah cepat-cepat...jahat jugak aku ini...bukan sengaja buat cam gitu, kalu tak orang tu nak dok berborak macam tak nampak orang yang beratur untuk makan...nak lepak balik umah la....

aku order mee jawa, my hubby soto berlada dan jus mangga....seperti yang serena order...kena sama kan, kalu tak kita tak tahu sedap ke tak....

memang marvelous dan sedap la makanan dia....memang susah nak cari mee jawa yang rase cam gitu....aku rase soto, ada rasa rempah ratus dan kuahnye pekat dari biasa...ermmmmmm....memang kena datang lagi...

aku tak boleh nak snap pict coz my hubby dah warning....almaklumla orang ramai pastu aku duduk di hadapan kaunter penyediaan makanan....lain kali jelah aku akan snap pict tu....

sesapa yang nak gi makan, memang tak menyesal la...sedap dan harganya boleh tahan la...harga mampu bagi semua orang...

p/s : hari ini aku bercuti, ada projek yang aku nak buat....kalu dah selesai projek tu, nanti aku update lagi...

3 comments:

Mr PenyuBiru said...

tidak dinafikan tv memainkan peranan penting dlm menentukan makan malam kita.hehe

pB said...

Puchong ~ Jelatek ....
hmmmm....
Jauhhhhhhhhh


Memang sah aBear tak akan pergi

hu hu hu

risanur said...

penyubiru >> betul2...tv memang main peranan yg amat penting..kalu tak no idea nak mkn pe :)

pB >> kalu dr puchong mmg jauh kak...rase cam tak berbaloi je..
risa gi terjah pun sebab dekat...kalu tak jgn harap nak gi jugak...hehehe...