Terima Kasih Sahabat

05 May 2010

505 : lega...

alhamdulilah akhirnya penyeksaan exam MUET telah selamat aku lalui...aku tak tahu apa yang aku merepek untuk modul speaking tadi...yang pastinye soalan nye agak mudah namun kita nak elebrate ayat dalam english bukan sesuatu yang senang...kalu dalam Bahasa Melayu memang confirm tak cukup 10 minit untuk perbincangan...tapi disebabkan kekangan dalam english, asyik bercakap fakta yang sama sahaja....lawak pun ada...sampai examiner tu tanya takde contoh lain ke...aku rasa tak sampai 10 minit pun untuk perbincangan kumpulan...

aku juga sudah selesai membayar saman MPAJ yang aku kena 2 minggu lepas...nasib baikla aku hanya perlu bayar RM20 je...lagipun aku bayar kurang daripada 14 hari bekerja...aku tak mau ada rekod buruk semasa nak menghidupkan renew roadtax nati...that why aku sanggup terjah kaunter bayaran MPAJ di Taman Melawati tengahari tadi...lagipun aku kan seorang rakyat Malaysia yang mematuhi undang-undang...hahaha...angkat bakul sendiri....

hari ini aku bercuti kerja namun malam ni ada kelas...rase tiba2 macam malas nak gi kelas...tapi kalu ponteng kelas nati, confirm susah nak faham tentang subjek UML....nak pergi ke tak nak yea....aku ni bukan la kaki ponteng...student berjaya katanya...hehe...sekali lagi angkat bakul sendiri...bape banyak bakul aku nak masuk daaa!!!...

esemen dan projek kumpulan punye berlambak-lambak ni....kalu esemen individual tu masih mampu nak buat tapi yang melibatkan kumpulan agak sukar untuk membuatnye...almaklumla nak mengumpulkan kesemua ahli kumpulan bukannye senang....tambahan plak next week aku ada 2 paper untuk mid term exam...aku pun tak tahu yang mana satu nak membaca....

makin lama makin mencabar...semoga aku kuat untuk menghadapi segala kesulitan dan dugaan dalam study ini...moga urusan aku dipermudahkan...insya'allah...moga aku dapat mengenggam ijazah yang aku impikan....

No comments: