Terima Kasih Sahabat

29 May 2010

523 : selamat pengantin baru...

29 Mei 2010....

aku nak ucapkan Selamat Pengantin Bru pada pasangan pengantin baru iaitu Mohd Khairi dan Nur Aishah dan pada Hazlina dan Hasrul....semoga kalian akan menjadi seorang suami dan isteri yang bertanggungjawab dan solehah serta mithali...

hari ini memang aku berjalan jauh dengan kawan aku kak ct meriam serta anak-anaknya....perjalanan yang jauh penat jugala....aku menghadiri 2 kenduri kawan sekelas aku yang berkawin dalam satu hari yang sama....satu di Bidor, Perak dan satu lagi di Jalan Klang Lama, KL...

kami nak pergi kedua-dua kenduri ini kerana khairi adalah rakan sekumpulan kami sejak dari semester satu lagi...dan hazlina plak adalah rakan kami sebelah menyebelah....memang rapat antara satu sama lain...tak pergi macam rasa tak best la plak...

kami bertolak dari KL pukul 9.15 pagi dari kuala lumpur menuju ke Bidor Perak untuk menghadiri perkahwinan Hazlina dan Hasrul...kami sampai di Bidor pukul 11 pagi....sesat darat jugak la coz aku ni lemah sikit kalu membaca peta...itu la kelemahan aku....nasib baik tercepat sedar...kalu tak kesian kak ct nak memandu lagi jauh...


yang kami tak sangka kami dapat melihat sessi pernikahan ijab dan kabul hazlina dan hasrul...mereka bernikah di surau, belakang rumah pengantin perempuan je...memang rezki kami kot...degar hanya sekali lafaz hazlina sah bergelar isteri pada hasrul...semoga hubungan kalian akan berkekalan....jangan nak cemburu2 plak lepas ni....

setelah selesai pernikahan, kami menjamu selera dengan makanan yang disediakan...memang sedap la terutama ayam goreng dan rendang daging...kat sini makanan disediakan secara gotong royong...masih erat lagi sifat kejiranan yang suka menolong....kalu kat kl memang takdelah....


pukul 12 tengahri kami bergerak pulang dari bidor ke jalan klang lama untuk menghadiri perkawinan Khairi dan Aishah....kami sampai di kenduri dalam pukul 2.15 petang....masa tu pasangan pengantin sedang berada di meja beradap....kenduri yang kami hadiri di sini adalah sebelah perempuan..kalu sebelah lelaki di besut terengganu...jauh la plak kalu nak ke sana....memang meriah perkahwinan di sini...almaklumla anak perempuan tunggal....di sini semuanye warna maroon...memang meriah sungguh la....

apa lagi kami makan lagi untuk kali kedua....kat sini hanya kami saje yang kami kenal coz majoritinye adalah sedara mara dan kawan2 pengantin sebelah perempuan...yang kawan2 kami masih belum sampai...coz mereka lambat bertolak dari bidor...
selepas makam, kami pergi bergambar dengan pengantin...masa ini la aku mengusik si khairi....bila nak masuk kelas??....bila nak hantar esemen???...coz minggu depan adalah minggu hantar semua projek...dan aku plak perlu compile mengumpul maklumat untuk dicetak sebelum dihantar...khairi kata hari isnin dah masuk kelas....memang berbeza sungguh muka khairi...coz aku kenal khairi ni dari zaman diploma lagi iaitu dari AIM Batu pahat...seorang yang sempoi je...tapi hari ini memang nampak lain sungguh...seri seorang pengantin kot....


aku sampai rumah dalam kul 4.30 petang....terima kasih kak ct kerana sudi mengajak aku pergi...kalu tak memang confirm la aku dok terperuk kat rumah la hari ini...malam ni aku kena pulun untuk menyiapkan assignment...dah puas berjalan seharian makan nasi kenduri....


No comments: