Terima Kasih Sahabat

31 May 2010

524 : Lee Fah Mee...

aku ada sorang kawan kat opis ni berasal dari Sarawak....mmg sarawakian pure la...sbb dia suka sangat makanan yang berasal dari negeri dia sendiri...dia akan bawa balik makanan dari sarawak ke semenanjung....katanye kat kl takde dan susah nak cari....dia sanggup bawa balik kicap dari sarawak...dan aku plak minta dia belikan kicap tu untuk aku rasa...apa la yg special sgt kicap tu...padahal kat kl ni macam2 kicap yang ada di pasaran....lidah dah biasa dengan makanan dari sane....

baru-baru ini plak, dia minta abang dia poskan megi dari sarawak...nama bagi tu lee fah mee....yang lawaknya, abang dia kirimkan megi untuk adik tercinta sampai 2 kotak besar punye!!!punyelah nak soh adik dia soh makan megi setiap hari....kelakar betul...

 
kawan aku ini pun offer kat aku untuk rasa megi dari sarawak ini...aku bawa balik satu bungkus perasa kari....
 

semalam aku makan la lee fah mee ni....memang lain rasenya dengan megi yang selalu aku makan...apa yang aku rasa, megi dia agak kenyal dan perisa kari dia bukan kari biasa tapi kari jawa...ntah kat mane jawanye pun aku tak tahu padahal dari sarawak...

apa-apa pun aku nak ucapkan terima kasih pada anika kerana memberi aku rasa megi lee fah mee ni...pas ni kalau ada apa-apa makanan dari sarawak boleh la bagi akak rasa lagi...hehehe...

8 comments:

Mr PenyuBiru said...

biasalah tu.sebab kita dah dibesarkan dgn makanan tu,bila berpindah tempat tentu kita rindu pada makanan asal kita. hmm..megi tu buat aku rasa nak makan megi pula.hehe

risanur said...

penyubiru >> memang betulla...kita akan nak makan selalu yang kita selalu makan sejak dr kecil...pergi la masak megi...2 minit je dah siap...

nanonano said...

nmpak sgt akak ni seorg yg penggermar megi.
hihihi :p

~aNieQa~ said...

ehehhe...mcm mana rs megi tu kak???kalu nak,ada lg tu..stok bnyk...

risanur said...

nano >> akak jarang makan megi...cuma kali ini nak rasa megi sarawak..huhuhu..

anieqa >> sedap...nati nak lagi boleh??hahaha...

risanur said...
This comment has been removed by the author.
~aNieQa~ said...

ehhehe...boleh..no hal punya...nak try yg abalon ayam tu pun bleh...

meeza maureen said...

kalau letak telur and daun sawi sedap mee nih...one of my favourite maggie..