Terima Kasih Sahabat

12 June 2010

529 : malas...

nak study, MALAS...
nak buat esemen, MALAS...
nak kuar jalan-jalan, MALAS...
nak buat apa pun, MALAS...


aku sendiri tidak tahu kenapa diri aku begitu malas sesangat...
padahal nak final exam next week...
nak kena hantar esemen after final exam...


semangat nak study, tiada...
semangat nak buat esemen, hilang ntah ke mana...


aku tidak tahu ke mana hilangnye semua semangat itu...
adakah aku terlalu letih..
adakah tak sihat puncanye...


aku selsema, batuk dan sakit tekak hampir 3 minggu...
aku lebih selesa berehat dan berbaring saje...
aku rasa cepat letih, penat dan lesu sekarang ini...


bila on pc nak buat esemen, tapi ke facebook...
bila nak study, masa tu la mata mengantuk sesangat...
bila nak kuar jalan3, tak tahu nak ke mana...


Ya Allah, kembalikan semangat kerajinan aku...
kembalikan semangat untuk study dan menyiapkan esemen...
moga aku tenang untuk menghadapi semua hari-hari yang mendatang ini...

3 comments:

azuan said...

gud luck study huhuu

Mr PenyuBiru said...

ini fenomena biasa biler hadapi banyak sangat tekanan dan tak tau nak buat mana satu. seme terletak pada diri.kena gagahkan diri dan lawan godaan tu. biasanya bila kita dah start buat,sedikit demi sedikit semangat tu akan datang.

risanur said...

azuan >> tq...
mr penyubiru >> tq penyu...risa akan cuba cari semangat yg makin hilang tu...yg pasti mmg byk sgt tekanan lately ni...